Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۶۹ بیمارستان وجود دارد که نیمی از آنها در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می‌کنند و اتوکلاوها یا دستگاه‌های بی خطرسازی پسماندهای پزشکی این مراکز به صورت دوره ای از سوی کارشناسان این اداره کل و نیز آزمایشگاههای معتمد سازمان تحت نظارت، کنترل و صحت سنجی عملکرد دستگاهی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به این که پسماندهای عفونی کلانشهر مشهد پس از انجام فرایند مدیریت پسماند پزشکی، اتوکلاو شده و در نهایت در محل لندفیل ویژه که به همین منظور طراحی شده دفن بهداشتی می‌شوند گفت: به جز سه مرکز بیمارستانی در شهرستان‌های مشهد، خلیل آباد و تربت‌جام، دیگر بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی خطرسازی زباله عفونی بوده و بی خطرسازی در محل بیمارستان‌ها انجام می‌پذیرد.

همتی مقدار پسماند عادی و غیرعفونی در شهرستان مشهد را روزانه ۱۴ هزار و ۴۲۱ کیلوگرم و پسماند عفونی را ۹ هزار و ۵۴۱ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: به استناد آمار، روزانه بیش از ۱۸۰ کیلوگرم پسماند دارویی و شیمیایی و ۵۷۶ کیلوگرم پسماند تیز و برنده در این کلانشهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به طرح تفکیک پسماند مطب‌های دارای پسماند عفونی از پسماند شهری ادامه داد: با توجه به جایگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان ناظر عالی پسماند، موضوع ساماندهی پسماندهای پزشکی مطبها، کلینیکها و آزمایشگاه‌ها در دستور کار کارگروه و کمیته‌های تخصصی مدیریت پسماند واقع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به فعالیت دو مرکز بی خطرسازی پسماند پزشکی در استان خراسان رضوی و صدور مجوزها و تاییدیه های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عملیات جمع‌آوری و انتقال این دسته از پسماندها در شهرستان مشهد پس از بی‌خطر سازی توسط دو مرکز یاد شده، به سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای دفن بهداشتی آغاز شده است.

همتی ادامه داد: پسماندهای عفونی بی خطر سازی شده پس از جمع‌آوری به لندفیل خاص پسماندهای پزشکی در محل زباله‌گاه فعلی شهر مشهد انتقال می‌یابد که با لایه مناسب ژئوممبران عایق‌بندی و فنس کشی شده و به صورت روزانه پس از دفن زباله‌های دریافتی، آهک پاشی و پوشش دهی خاک انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دفع زباله دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دفع زباله دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان حفاظت محیط زیست مشهد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دفع زباله دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اداره کل حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند بی خطرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور