Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان در آستانه کنفرانس ژنو از کشورهای حامی مالی افغانستان خواست تا برای جلوگیری از فساد در روند توزیع کمک‌ها به مردم افغانستان این کمک‌ها را در هماهنگی با آن‌ها به مردم برسانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای حامی مالی افغانستان در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو تاکید کرد که این گروه از کمک‌های بی‌غرض جهانی برای مردم افغانستان استقبال می‌کند اما این کمک‌ها نباید به نام ملت جمع‌آوری شده و سپس به جیب مقامات افغان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان افزود که در دو دهه گذشته این چنین بوده و سازمان‌های معتبر جهانی نیز بارها گزارش‌هایی را درباره فساد دولتی در افغانستان منتشر کرده‌اند.

بیانیه همچنین تاکید می‌کند: ما از جهان و تمام سازمان‌های جهانی می‌خواهیم کمک‌های که به نام ملت جمع می‌شود باید به ملت برسد و برای شفافیت و عادلانه بودن این روند بهتر است که موسسات جهانی با هماهنگی با طالبان اینگونه کمک‌ها را توزیع کنند.

«اندریاس وان برنت» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان اخیراً اعلام کرد طالبان فرصت حضور در نشست ژنو را داشت اما تشدید حملات توسط این گروه سبب شد تا این فرصت را از دست بدهد.

وزیر خارجه فنلاند: شرایط سختی برای ادامه کمک‌ها به افغانستان وضع می‌شود10 شرط جامعه جهانی برای ادامه کمک‌ها به افغانستانابراز نگرانی دولت افغانستان از پایان کمک‌های جامعه جهانی

گفتنی است که کمک‌های تعهد شده جامعه جهانی به افغانستان تا 2 ماه دیگر به پایان می‌رسد و قرار است کنفرانس ژنو با مشارکت وزاری خارجه حدود 70 کشور حامی مالی افغانستان به رهبری آمریکا در تاریخ 23 و 24 نوامبر برگزار شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی

منابع محلی در کابل گزارش می‌دهند دقایقی قبل صدای انفجاری در حوزه ششم پلیس شهر کابل شنیده شده است.

خالد زدران سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد که بر اثر این انفجار یک شهروند کابل شهید و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود این حادثه بر اثر انفجار بمب مغناطیسی که به یک موتر نصب شده رخ داده است.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی
  • قانون «عوامل خارجی» دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟- بخش اول
  • آیا سودسازی پست بانک ایران میتواند به داد سهامدارانش برسد؟!
  • رایزنی بی‌نتیجه کابل برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی