Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@08:59:07 GMT

فراز و نشیب شستا در بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۸۹۶۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  پس از تردیدهای فراوان بالاخره سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» در معاملات روز سه‌شنبه بازگشایی شد. در هفته‌های اخیر گفته می‌شد دلیل تاخیر در بازگشایی شستا، بیم مدیران از سقوط بیشتر بورس است؛ در واقع تصور این بود که بازگشایی شستا ریسک بزرگ بازار سهام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شستا که در تاریخ 16 شهریورماه بسته شده بود، این هفته پس از 50 روز کاری بازگشایی شد. هر چند که بازگشایی شستا به مانع اصلی شاخص کل، برای عبور از مرز یک میلیون و 300 هزار واحد بدل شد، اما رشد مثبت بورس در روز سه شنبه، بیش از آن بود که شستا قادر به تغییر علامت آن باشد.   نماد معاملاتی شستا در بورس در 3 ماه گذشته تنها 15 روز باز بوده و در این 15 روز، 11 روز منفی را پشت سر گذاشته است. 

 

تغییرات قیمتی شستا

سهام شستا در معاملات روز سه‌شنبه 18 درصد افت قیمت داشت و به تنهایی 13 هزار و 500 واحد شاخص کل بورس را پایین کشید. این در حالی است که قیمت سهام شستا پیش از بسته شدن معاملاتش، نسبت به سقف تاریخی خود 41 درصد افت را ثبت کرده بود. 

 

قیمت سهام شستا در آخرین روز معاملاتی پیش از بسته شدن، 3 هزار و 594 تومان بود و در اولین روز پس از بازگشایی، با کاهش 642 تومانی، تا قیمت 2 هزار و 952 تومان افت کرد. در سمت تقاضا 96 درصد خریدها را حقیقی‌ها و تنها 4 درصد خریدها را معامله‌گران حقوقی انجام دادند. در طرف عرضه نیز 65 درصد فروش‌ها را حقیقی‌ها و 35 درصد آن را حقوقی‌ها انجام دادند. شستا در روز چهارشنبه با رشد 4.98 درصدی قیمت مواجه شد و به 3 هزار و 99 تومان رسید. این سهم از تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بورس بود و شاخص کل را تا 3 هزار واحد به تنهایی رشد داد. 

 

ورود پول حقیقی به سهام شستا

بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام پایتخت به شستا تعلق داشت که رقمی معادل 376 میلیارد تومان بود. این در حالی است که خالص پول حقیقی ورودی به بورس در این روز 848 میلیارد تومان بود، یعنی 44.3 درصد از کل پولی که در آن روز وارد بورس شده بود، متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی محسوب می شد. در روز چهارشنبه نیز 32 میلیارد و 600 میلیون تومان پول حقیقی وارد سهام شستا شد. 

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شستا بورس اقتصاد معاملات جام نیوز روز سه شنبه سهام شستا پول حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتخاب کارگزاری مفید به عنوان کارگزار اول در لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی کارگزاری مفید به دو مدال نقره لیگ قهرمانان فیاس رسید

دیگر خبرها

  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • تحلیل سهام وغدیر ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد