Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آماری که اداره کل آموزش و پرورش فارس در اردیبهشت‌ ۹۹ منتشر کرد ۸۳۰ نقطه فارس بی‌بهره از اینترنت، ۵۰۰ نقطه فاقد امکان نصب آنتن تلویزیونی و ۲۰۰ نقطه نیز از رادیو بهره‌مند نبوده‌اند؛ البته در مهرماه این سال اعلام شد ۹۵درصد مدارس فارس به اینترنت مجهز شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس نیز هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفت که تنها ۲۱۶ روستای فارس زیر پوشش اینترنت نیست که ۱۱۳ روستا تا پایان سال از این خدمات بهره‌مند خواهند شد و بخش عظیمی از کمبودها به‌ویژه در حوزه‌ آموزشی رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وضعیت و با شدت یافتن شیوع بیماری، آموزش حضوری و نیمه‌حضوری در بسیاری از روستاها مناطق کم‌برخوردار فاقد امکانات متوقف شد و حال در گامی تازه، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اعلام کرده که درسنامه‌های آموزشی برای پایه‌های اول تا ششم ابتدایی تدوین شده است.

محمد فیاض‌پور با اشاره به اینکه این درسنامه‌ها به‌صورت خودآموز هستند، افزود: هم دانش‌آموزان و هم والدینشان می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به معلم درس بخوانند.

وی هدف از تهیه این درسنامه‌ها را کمک‌رسانی به دانش‌آموزان مناطق  محروم و بدون امکانات رسانه ای عنوان کرد و گفت که این مجموعه آموزشی به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با ارزیابی به عمل آمده کیفیت این درسنامه‌ها به‌گونه‌ای است که نه تنها دانش آموزان مناطق محروم ، روستایی و عشایری که هدف و مخاطب اصلی این برنامه هستند، بلکه دانش آموزان  مدارس شهری و برخوردار هم می توانند از آنها استفاده می کنند .

وی با بیان اینکه این درسنامه ها توسط معلمان استان فارس برای اولین بار در کشور تالیف شده است افزود: ماموریت بعدی آموزش و پرورش فارس، تشکیل گروهی متشکل از کارشناسان را برای ارزیابی و اثرگذاری این خودآموزها در میزان یادگیری دانش‌آموزان است.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز دانش‌آموزان آموزش مجازی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز دانش آموزان آموزش مجازی فارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز دانش آموزان آموزش مجازی فارس اخبار کنکور آموزش و پرورش فارس درسنامه ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان