Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابراهیمی گفت: بسیج سازندگی سالیان متمادی جمله ما می توانیم را تفسیر می کند و این ما همان جوانان جهادگر پای کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به مناسبت آغاز هفته بسیج با حضور در تحریریه پایگاه خبری 8دی، با بیان اینکه ۳سال در مجموعه بسیج سازندگی استان هستم و افتخار خدمت به جهادگران را دارم، اظهار کرد: بسیج سازندگی سازمان ذیل سپاه است که به دستور مستقیم رهبر انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ تأسیس شد و اکنون بسیج سازندگی از سازمان های قدرتمند در موضوع اقدامات جهادی در سطح کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بالغ بر دو هزار گروه بسیج جهادی در سطح استان ثبت شده هستند که کارهای آنان رسیدگی و به آنها کمک می‌شود افزود: فعالیت های ما ساماندهی گروه های جهادی و پشتیبانی به آنهاست همچنین در عرصه خدمت به مردم مخصوصاً مردم نقاط محروم نیز ورود می‌کنیم در این راستا در پروژه‌های عمرانی این مناطق و پروژه‌های عام‌المنفعه شهری نیز در توان خود ورود می‌کنیم.

احداث بالغ بر ۲هزار مسکن محروم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با تأکید بر این که تاکنون حدود بالغ بر دو هزار مسکن محروم را در حوزه کمیته امداد و بهزیستی ساختیم ادامه داد: در قرارداد دوم ما که ساخت ۷۴۱ واحد است، توانستیم حدود ۴۰۰ واحد دیگر را تکمیل کنیم و حدود ۳۰۰ واحد مانده که بنا داریم با همه مشکلات تا پایان سال تمام کرده و تحویل دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی دارای کارنامه درخشانی از جهادگران در حوزه کمک به مردم استان های دیگر در بحران هایی مثل سیل گلستان، زلزله کرمانشاه، سیل تالش و … دارد گفت: بالغ بر ۳۰۰ واحد ساخته شد که ۲۰ واحد از آن را مستقیماً ما ساختیم و در ساخت دیگر واحدها مشارکت داشتیم همچنین کمک جهادگران ما در اسکان و موضوع تغذیه ملموس بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه در سیل گذشته یک روز پس از سال تحویل به مازندران اعزام شدیم خاطرنشان کرد: در سیل سال قبل ما توانستیم ساختارمند تر و قوی تر از قبل عمل کنیم و علت آن هم دادن نقطه هدف و ماموریت به استان ها بود.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی کشور پراکندگی را جمع کرد ابراز کرد: در سیل سال قبل منطقه سوادکوه مازندران به ما داده شد، پس از استقرار در این منطقه بیشتر مشکلات را که اعم از حوزه کشاورزی و آب بندان ‌ها بود حل کردیم، همچنین توانستیم دو پل برای راه روستایی نیز بسازیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان تصریح کرد: بسیجیان و سپاهیان گیلان حدود یک ماه و نیم در مازندران بودند و توانستند با دست خالی دو پل احداث کردند که یکی از این پل ها به سرعت و ظرف ۱۰ روز برای رفت و آمد ماشین ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه با رهنمودهای سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان تجارب و حضور ایشان توانستیم این پل را با کمترین هزینه در کمترین زمان بسازیم گفت: مأموریت ما در حوزه سیل در مازندران به پایان رسید و پس از آن به گلستان رفتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان افزود: در گلستان با تدبیر سردار عبدالله پور تصمیم گرفتیم که همه کمک‌ها را یکپارچه کنیم و و با برنامه‌ریزی حرکت کنیم که این اتفاق در کشور هم افتاد؛ در آن زمان استان گیلان معین استان گلستان شد ما به گمیشان ورود کرده و تعدادی منازل برای تعمیر و ساخت به ما تحویل داده شد در آن شرایط بعضی از مردم که آسیب ندیده بودند در ساخت خانه کمک کردند.

تعمیر ۲۱۰ واحد و احداث ۸۷ واحد منزل مسکونی برای سیل دیدگان گمیشان گلستان

وی با بیان اینکه خیلی‌ها مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به کمک ما احتیاج داشتند افزود: ما توانستیم بالغ بر ۲۱۰ واحد منزل را تعمیر کنیم و ۸۷ واحد منزل کمیته امداد و بهزیستی را نیز از صفر شروع کرده و با کلید و وسیله منزل به صاحبان آنها تحویل دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه کاری ما محصول همیشه قابل لمس است، بیان کرد: در این دوران گرفتاری های متفاوت در کنار تحریم ظالمانه و تورم روزانه توانستیم با همان مبلغی که از وام بلاعوض تامین شده بود با توان عزیزان جهادگر و خیرین مردم گیلان به هم وطنان خود کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه شیعیان استان گیلان به مردم سنی گلستان کمک کردند تا ثابت کنند که همه ما مسلمان و زیر پرچم جمهوری اسلامی و تحت هدایت رهبر انقلاب هستیم ابراز کرد: روز افتتاح این خانه ها از بهترین روزهای ما بود زیرا از ته دل از ما تشکر میکردند، هر خانه ای که رفتیم از ما پذیرایی‌ شد و قدردان زحمات گیلانیان بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، کرونا، برف و سرما را داشتیم اما به تعهد خود برای تحویل یک ساله منازل عمل کردیم گفت: به همت بازاریان و اصناف که پای کار آمدند لوازم خانگی نیز تهیه شده و همه خانه ها با موکت و لوازم مورد نیاز آنها تحویل داده شد ضمن اینکه این خانه ها با همه استحکامات روز ساخته شده است.

پروژه آبرسانی اشکورات رودسر که ۱۴سال معطل مانده بود ظرف مدت ۶ ماه به همت مردم انجام شد

ابراهیمی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی توانسته جمله ما می توانیم را تفسیر کند و این ما همان جوانان جهادگر پای کار هستند خاطرنشان کرد: ظرف مدت ۶ ماه ۱۴ کیلومتر را به همت مردم در اشکورات رودسر با حدود ۱۳۰ میلیون تومان لوله گذاری کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان تصریح کرد: تابستان سال گذشته برای آبرسانی به چهار روستای اشکورات رودسر فعالیت خود را آغاز کردیم و توانستیم به لطف خدا و کمک مردم ۲۸۰ خانواده را دارای نعمت آب کنیم؛ با اصرار بسیار مردم برای افتتاح به آنجا رفته و صحنه های بی نظیری را دیدیم، مردم خالصانه برای تشکر آمده‌ بودند و یک پذیرایی جمعی از تمامی مردم محل نیز انجام شد؛ طبق گفته دهیار این منطقه پروژه آبرسانی که از سال ۸۵ کلنگ خورد و تا سال ۹۹ به طول انجامید را ما ظرف مدت ۶ ماه به همت مردم محل بسیج و پایگاه‌ها لوله تهیه کرده و به سرانجام رساندیم‌.

خانه های احداث شده لوکس نیستند اما کاملا مقاوم و اصولی ساخته می شوند

وی با اشاره به اینکه در سطح استان گیلان نیز با همان قرارداد سه سال گذشته یعنی با ۴۲ میلیون تومان خانه‌های ۵۵ متری در نقاط روستایی دور افتاده و صعب العبور درست می کنیم ادامه داد: این خانه‌ها لوکس نیستند اما از نظر استحکام و مقاومت کاملاً اصولی
ساخته می‌شوند.

ابراهیمی گفت: مردم وقتی می‌بینند ما در حال خدمت هستیم کمک می‌کنند و این باید قابل توجه مدیران ما باشد که بدانند ظرفیت مردم چقدر است و هیچ کجای دنیا نمی‌توان مردم مثل مردم ما پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به کمک بسیار بزرگ مردم در طرح رزمایش مواسات بیان کرد: مردم ما در زیر بار فشار زیاد تورم، کرونا، معیشت و کوچک شدن سفره‌های شان با یک ندای رهبر پای رزمایش مواسات آمدند و مردم گیلان در چنین دورانی بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان کمک کردند.

توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در هفته بسیج

وی با بیان اینکه مردم، ما را امین خود دانستند و ۲۶۱ هزار بسته معیشتی، ۱۲۰هزار بسته بهداشتی و ۱۵ هزار بسته آموزشی برای تحصیل به ما سپردند، بیان کرد: ۱۳ آبان و در سومین مرحله رزمایش مواسات تصمیم داشتیم به نیت ۸۰۰۰ شهید گیلان ۸هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع کنیم که به همت مردم این تعداد به ۹۱۰۰ بسته رسید، همچنین قصد داریم برای هفته بسیج به نیت ۱۴ معصوم، ۱۴ هزار بسته معیشتی توزیع کنیم اما یقین داریم که باز هم مردم از ما جلوتر هستند و بسته ها بیشتر می‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه رهبر انقلاب و امام راحل همیشه بر مردمی بودن تاکید داشتند زیرا مردم را دیده و لمس کردند گفت: مردم به ما کمک می کنند زیرا خیالشان جمع است این بسته ها به دست نیازمندان می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با تاکید بر اینکه ما ثابت کردیم که ما می‌توانیم گفت: دشمن در سال برای ضربه زدن به ما بودجه می‌گذارد اما می داند که نمی تواند حتی یک گلوله به سمت ما شلیک کند پس در حوزه اقتصادی هم می توانیم خود را ثابت کنیم.

رمز موفقیت سپاه و بسیج مردمی بودن است

وی رمز موفقیت سپاه و بسیج را مردم دانست و افزود: فرماندهان دوران ما در گذشته می گفتند که سپاه و بسیج بدون مردم هیچ هستند؛ مردم پا به پای ما حرکت می‌کنند و خاطرم هست که در سال ۶۴ وقتی به روستای ما برق آوردند مردم با دست خالی تیر برق بتنی نصب می کردند.

اگر مردم پای کار باشند؛ هیچ کاری روی زمین نمی‌ماند

ابراهیمی با تاکید بر این که همیشه گفتم که قبل از انجام هر کاری با مردم صحبت کنید و صداقت داشته باشید ادامه داد: باید کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم به مردم بگوییم و از آنها درخواست کمک کنیم؛ به آنها بگوییم ما آمده ایم برای فلان شخص در این روستا با این مبلغ خانه بسازیم اگر شما می توانید شروع کنید اگر نه به ما کمک کنید تا ما بسازیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم پای کار باشند مطمئن باشید که هیچ کاری زمین نمی‌ماند گفت: امروز شرایط واسطه گرفتن را نداریم چون مدیریت و کار جهادی می خواهیم، باید نقش مردم را در ساز و کار اداری کشور برجسته کنیم و صداقت داشته باشیم‌‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با تاکید بر توجه به فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی توان داخلی مردم و ظرفیت‌ها گفت: خوشبختی یعنی داشته های خود را برجسته کنیم ما سرمایه و داشته‌های بزرگی داریم اگر قدردان باشیم هیچ کشوری نمی‌تواند ما را تهدید کند و هیچ کاری بر زمین نمی ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار بسته معیشتی ما می توانیم همت مردم خانه ها پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  با بیان این که مهمترین علت پیشرفت جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون  فعالیت جهادگران بوده است، گفت: این خدمات در ۲ دهه نخست انقلاب توسط جهادگران جهاد سازندگی و پس از آن نیز با حضور جوانان گروه های جهادی بسیج سازندگی در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم به مردم ارائه شده است.
محمد روحانی افزود: در سالی که توسط رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته نیز جهادگران با خدمت بی منت و با مشارکت خود مردم، مسیر خود را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند و قدرت، عزت و افتخار ما، بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی هستند که باید قدردان خدمات آنها باشیم.
روحانی گفت: قرارگاه جهادی نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ استان خراسان رضوی نیز با حضور ۱۵۷۲ گروه جهادی در قالب ۷۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داد که این خدمات در عرصه های عمرانی، خدمت مومنانه، جمع آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه اجرا شد.
وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای ۲۰۲ طرح عمرانی، تهیه ۲۵ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات‌گیرندگان و توزیع ۳ هزار دست پوشاک در روز عید سعید فطر برای نیازمندان بوده است.

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی