Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - کرمانشاه با 1.5 درصد وسعت کشور و 2.4 درصد جمعیت کشور ، استانی است که ۳۳۰ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد و به دلیل  تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی، یکی از تاثیرگذارترین استان ها در اقتصاد کشاورزی و اقتصاد ایران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  ، در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه در روستای تازه آباد، واحد گلخانه ۳٫۵ هکتاری کشت نشا شرکت دشت سبز غرب، با حمایت ۱۲۵میلیارد ریالی بانک کشاورزی احداث و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حمیدرضا جهانگیری مدیر عامل شرکت دشت سبز غرب، با تاکید بر حمایت ۱۲۵ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی کامل این بانک، در راستای تکمیل زنجیره ی تولید مجتمع کشت و صنعت روژین تاک گفت :این گلخانه مجهز به خط بذر زنی ایتالیایی و سیستم آبیاری پیشرفته بوده و طراحی آن بر اساس نیاز و اهداف تعیین شده صورت گرفته است. از دیگر ویژگی های این گلخانه سیستم جمع آوری باران و ساخت انسکتاریوم برای این طرح و مزارع تحت پوشش آن است.

وی افزود با پشتیبانی بانک کشاورزی و به همت مدیر و کارشناسان متخصص، کوشا و کارآفرین شرکت، گلخانه، توان ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون نشاء در سال را دارد .البته نیاز واقعی استان۴۰ میلیون نشااست و مازاد تولید به سایر استان ها ارسال می شود. شرکت دشت سبز غرب کرمانشاه ۳۲ پرسنل ثابت دارد و در فصول تولید نیز از ۵۰ کارگر فصلی استفاده می کند هم چنین درحال حاضر با آموزش ۳۶۰۰ کشاورز و ظرفیت بالقوه تولید ۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی در سال ، معادل ۱۰ درصد کل تولید کوجه فرنگی کشاورزان استان کرمانشاه ، نقش مهمی در مدیریت مزارع و پروژه های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی ، ایجاد توسعه پایدار و رونق اقتصادی در منطقه ایفا می کند.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر ، شرکت دشت سبز غرب کرمانشاه با احداث کلینیک های تخصصی حفظ نباتات و تغذیه ای به همراه  ۲۱ کارشناس و تکنیسین کشاورزی متخصص یک مرکز تخصصی بی نظیراست که  بسترمناسبی برای طراحی ، اجرا و نظارت بر فعالیت های کشاورزی و نیز تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی، فراهم کرده است.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء برنج در مازندران

رمضانی رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد، افزود: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.

رمضانی گفت: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.

به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان