Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر در شهر قدس اشغالی به سر می‌برد، در اقدامی بی‌سابقه و در تناقض با قوانین بین‌المللی اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه) از جولان اشغالی سوریه بازدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹  برای به رسمیت شناختن "حاکمیت اسرائیل بر جولان" دارای اهمیتی تاریخی است و "به رسمیت شناختن واقعیت موجود" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو با اشاره به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، آن را "اقدامی ساده" توصیف کرد "که برخی هشدار دادند منجر به جنگ خواهد شد اما موجب صلح شد".

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: بر این باورم دیگر کشورهای عربی به زودی در عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" پای خود را جای پای امارات، بحرین و سودان خواهند گذاشت.

او افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای منطقه "اسرائیل" را یک شریک بدانند و این اقدامات به سوی برقراری صلح ادامه خواهند یافت.

پامپئو در سخنرانی خود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) و هر طرفی را که از آن حمایت می‌کند، به عنوان تشکلی ضد یهودی طبقه‌بندی کند.

او در ادامه این جنبش را "یک سرطان" خواند و تاکید کرد: زمان برای این کار مناسب است.

این وزیر آمریکایی تعهد داد مجازات‌هایی را علیه هر سازمانی که از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کند، در پیش بگیرد.

پامپئو گفت: دولت ترامپ در طول چهار سال گذشته بیش از هر دولت دیگری در آمریکا حمایت خود را از "اسرائیل" ثابت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مايك پامپئو وزير خارجه آمريكا جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: اقدامات اسرائیل موجب بی ثباتی در منطقه است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبری وزارت امور خارجه، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت قطر در این گفتگو آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر امیرعبداللهیان نخست وزیر و وزیر خارجه قطر را در جریان تحولات اخیر و اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران بر روی اهداف تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی قرار داد.

وی همچنین تاکید کرد ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفتگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز هر چه بیشتر منطقه به ثبات و امنیت تاکید کرد و افزود اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است.

طرفین همچنین در این تماس تحولات غزه را مورد توجه و بررسی قرار دادند و بر ضرورت پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و مصائب انسانی مردم غزه و کرانه باختری فلسطین تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • قطر: اقدامات اسرائیل موجب بی ثباتی در منطقه است
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • تمجید جهاد اسلامی فلسطین از پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش بلینکن به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل