Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری عراق امروز، پنج‌شنبه بر لزوم ادامه همکاری بین‌المللی و کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرد، برهم صالح،‌ رئیس‌جمهوری عراق امروز در کاخ السلام در بغداد میزبان جون لوریمر، مشاور وزارت دفاع انگلیس و استفان هیکی سفیر انگلیس در عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، روابط دو کشور، اهمیت تلاش برای تقویت این روابط در تمام زمینه‌ها و نیز همکاری در زمینه‌های نظامی، آموزش، آماده سازی و مجهز کردن نیروهای امنیتی عراق و همکاری در مقابل تروریسم بررسی شد.

برهم صالح تصریح کرد: جنگ علیه تروریسم همچنان با پرجاست و ما به همبستگی بین‌المللی برای ادامه جنگ علیه تروریست‌ها که از مرزها عبور کرده و همه را تهدید می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری عراق اشاره کرد، نیروهای امنیتی عراق در تمام بخش‌ها توانستند داعش را شکست دهند. اما برخی گروهک‌های زیرزمینی آن بعضا تهدیدی علیه امنیت و ثبات کشور در برخی روستاها هستند.

او بر لزوم تلاش برای تقویت فرصت‌های توسعه و شکوفایی از طریق هماهنگی و تلاش مشترک تاکید کرد و گفت، عراق محور تقویت امنیت و ثبات و احترام به حاکمیت و خاکش است و هرگونه تبدیل شدن به صحنه تسویه حساب‌های خارجی را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق انگليس جمهوری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت

سفیران کشورهای اسلامی در ضیافت سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز جهانی قدس، ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در  محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.
در این مراسم که علاوه بر «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، سفیران کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، سودان، ترکمنستان، بنگلادش، سرپرست سفارت افغانستان و معاون سفیر آذربایجان در آن حضور داشتند، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین اهمیت وحدت و همبستگی مسلمانان در تعالیم دینی پرداخت و افزود : ما امشب در اینجا در حالی جمع شده ایم که برادران و خواهران مسلمان فلسطینی ما در غزه، تحت شدیدترین جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی و با حمایت واشنگتن و در سایه سکوت کشورهای غربی، از آشکارترین حقوق خود محروم و  با نسل کشی مواجه هستند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت، شاید اگر همه ما مسلمانان در انجام وظایف و تکالیف دینی دقت بیشتری مبذول می‌کردیم، موضوع فلسطین و ظلم  مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم شریف و بی‌دفاع آن و تلاش برای پاکسازی قومی مردم فلسطین که تنها هدفشان زندگی آرام و امن در سرزمین آبا و اجدادی است، قریب به هشت دهه ادامه نمی یافت.

وی در پایان سخنان خود گفت، از خداوند متعال مسئلت می نماییم که مردم مظلوم فلسطین را از شر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی رهایی بخشیده و ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس شریف، قبله اول از لوث صهیونیست ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات