Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@22:26:02 GMT

وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۲۳۸۰

وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است

رجبی مقدم با بیان اینکه وضعیت سرخس در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است، گفت: محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور به‌طور جد از روز شنبه اول آذرماه درباره تعطیلی اصناف درجه 2، 3 و 4 همراه با عدم تردد خودروها به استان و بالعکس در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به اینکه آخرین وضعیت این شهرستان در بیماری کرونا قرمز و بحرانی است، اظهار کرد: تاکنون در شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سرخس، از تعداد ۲ هزار ۵۸۶ نفر نمونه‌گیری شده که بیش از ۱۲۰۰ نفر مبتلا، ۳۵ نفر در انتظار جواب آزمایش، ۲۹۰ نفر در حال درمان خانگی، ۷ نفر بستری و متاسفانه ۶۱ نفر فوت کردند؛ همچنین از این تعداد خوشبختانه ۸۷۳ نفر پس از مبتلا بهبود یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرخس افزود: از آنجا که امکانات بیمارستان لقمان سرخس به ویژه در بخش تخت بستری و تهیه دستگاه اکسیژن ساز مشکل دارد، لازم است شهروندان اصول بهداشتی را رعایت و این بیماری را جدی بگیرند و از حضور در هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه هنوز در بازار و نانوایی‌ها شاهد حضور فشرده مردم بدون ماسک هستیم، این یعنی هنوز برخی از مردم این بیماری خطرناک را جدی نگرفتند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس سرخس بیان کرد: محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور به‌طور جد از روز شنبه اول آذرماه درباره تعطیلی اصناف درجه ۲، ۳ و ۴ همراه با عدم تردد خودروها به استان و بالعکس اجرا می‌شود، مگر در موارد خاص اعم از بیماران اورژانسی، خودروهای حمل مواد خوراکی شرکت‌های شاغل در شهرستان با مجوز از شبکه بهداشت و فرمانداران امکان پذیر است.

رجبی مقدم تاکید کرد: هرگونه تجمع و برگزاری مجالس عروسی که منجر به تجمع شود، ممنوع و صاحبان مجالس مجرم شناخته و بازداشت می‌شوند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: امروز امربه معروف و نهی از منکر و تذکر دادن به افراد فاقد ماسک مهم‌ترین فریضه است چرا که با جان انسان‌ها ارتباط دارد.

وی در پایان گفت: دستگاه «سی تی اسکن» با همه مشکلات وارد شهرستان شده و لازم است، مسئولان بیمارستان برای نصب و جانمایی آن تا دو ماه دیگر اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر آغاز شده و در حال حاضر به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس تبدیل شده است.

بنا بر آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، غلظت آلاینده ها در خرمشهر ۱۴۸ میکروگرم بر متر مکعب است و تنها با افژایش ۲ میکروگرمی به وضعیت قرمز خواهد رسید که برای تمام افراد ناسالم است.

از گروه های حساس و بیماران زمینه ای و سالمندان خواسته شده از خروج غیرضروری بپرهیزند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟