Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق امروز بر تداوم همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم و کاهش تنش های منطقه ای تاکید کرد.

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق امروز در جریان دیدار «جان لوریمر» مشاور وزارت دفاع و «استفان هیکی» سفیر انگلیس در عراق با وی در کاخ «السلام» بغداد، بر لزوم تداوم همکاری برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق آمده است: در این دیدار روابط عراق و انگلیس و اهمیت تقویت آن در همه سطوح و همکاری در زمینه های نظامی و امنیتی درخصوص آموزش و مسلح کردن نیروهای امنیتی عراق و همکاری در مقابله با تروریسم بررسی شد.

برهم صالح در این دیدار گفت: جنگ علیه تروریسم همچنان پابرجاست و همیاری بین المللی در ادامه نبرد علیه گروههای تروریستی به عنوان خطری فرامرزی و تهدید کننده همگان ضروری است.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق توانستند گروه تروریستی داعش را شکست دهند اما برخی هسته های آن هر از چند گاهی در تلاش برای تهدید امنیت و ثبات شهروندان در برخی از شهرها و روستاها هستند.

رئیس جمهوری عراق تصریح کرد: دستگاههای امنیتی با هماهنگی ائتلاف بین المللی به تعقیب تروریست ها برای جلوگیری از رسیدن به اهدافشان ادامه می دهند.

براساس این بیانیه، برهم صالح همچین "بر اهمیت کاهش شدت تنش ها در منطقه و مسدود کردن راه گروههای تروریستی افراطی که از خلاءها و بحران ها برای تهدید صلح و امنیت اجتماعی سوء استفاده می کنند، تاکید کرد".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور عراق در این دیدار بر لزوم تلاش برای تقویت فرصت های توسعه و شکوفایی از طریق هماهنگی و کار مشترک و اینکه عراق محوری در راستای تقویت امنیت و ثبات باشد و نیز احترام به حاکمیت عراق و سرزمین آن و اینکه عراق عرصه تسویه حساب ها نباشد، تاکید کرد".

براساس این بیانیه، مشاور وزارت دفاع انگلیس نیز "طرح های رئیس جمهور عراق را تایید و بر اهمیت همکاری برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد".

وی همچنین "بر التزام کشورش به حمایت آموزشی و تسلیحاتی نیروهای امنیتی عراق و تحقق امنیت و ثبات در عراق تاکید کرد".

این دیدار در سایه تصمیم دولت آمریکا برای کاهش نیروهایش در عراق صورت گرفت. سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب با اعلام کاهش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و عراق گفت که تا پانزدهم ماه ژانویه (۲۶ دی ماه)، شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از این دو کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

پیش از این ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرده بود.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور است.

پارلمان عراق پیش‌تر با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام داشته اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری عراق بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند