Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، تهران و زنجان بارش برف و باران انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و نیمه شمالی خوزستان بارش باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

به گفته حقیقت، روز جمعه بارش در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، کرمانشاه و گلستان شدت می‌گیرد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: طی روز‌های شنبه و یکشنبه و حتی دوشنبه سامانه بارشی به مناطق جنوبی کشور می‌رسد.

وی از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شرق کشور تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به کاهش دما احتمال یخبندان در مناطق مرتفع وجود دارد.

این‌مقام مسئول در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از هفته آینده به کشاورزان راستای زاگرس به سبب احتمال آبگرفتگی معابر توصیه می‌شود که نسبت به پاکسازی راه آب‌های مزارع و باغات اقدام کنند تا سیلاب نتواند به آن‌ها خسارت وارد کند.

وی ادامه داد: کشاورزان مناطق زاگرس طی ۲ تا ۳ روز آینده وقت دارند نسبت به کشت گندم اقدام کنند. همچنین گلخانه داران این‌ مناطق مراقب باشند چرا که احتمال خسارت به سازه‌ها وجود دارد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در توصیه‌ای دیگر بیان کرد: استخرداران پرورش ماهیان سردآبی مراقب باشند تا سیلاب وارد مزارع آن‌ها نشود و در ساعاتی که احتمال رعد و برق وجود دارد، از غذادهی ماهیان اجتناب کنند.

به گفته وی، با توجه به کاهش دما در نیمه شرقی کشور گلخانه داران مراقب باشند و دامداران و مرغداران هم در واحد‌های خود کشیک شبانه را برقرار کنند تا خسارت به حداقل برسد.

 کاهش بارش ۵.۸ درصدی نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال ۲۱ میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۲۹ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۶.۸‌میلی متر بوده است که این امر کاهش ۵.۸ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بارش قابل توجهی در آبان نداریم


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه بارش در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، قزوین، لرستان، ایلام، زنجان، همدان و تهران کمتر از نرمال بوده است، تصریح کرد: بارش در استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، فارس، خراسان جنوبی، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد بالاتر از نرمال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران پایش هواشناسی میلی متر مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید خلیلی افزود: بارشها روز جمعه در مرکز و شمال، یکشنبه جنوب، دوشنبه در تمامی مناطق و سه‌شنبه مجدد در شمال آذربایجان غربی محقق می شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و وقت سیلاب و طغیان رودخانه های استان وجود دارد و لازم است تدابیر لازم توسط شهروندان و مسوولان بکار گرفته شود و خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و نقاط کوهپایه ای نیز لازم است تا پایان فعالیت این امواج بارشی مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: لازم است شهروندان و دستگاهها با توجه به احتمال تند بادهای لحظه ای نسبت به محکم سازی سازه های فلزی و ساختمانی اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است