Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@09:44:02 GMT

مرخصی زایمان فیفا به زنان فوتبالیست‌

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۳۷۵۰

صراط:

مقررات جدید ، مرخصی اجباری ۱۴ هفته‌ای را با حقوق دست کم دو سوم دستمزد بازیکن تحت قرارداد و ضمانتی مبنی بر اینکه هیچ فوتبالیست زنی نباید در نتیجه بارداری، متحمل آسیب شود، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا این مقررات برنامه‌ریزی شده همچنین مقرر می‌کند که باشگاه‌ها پس از بازگشت بازیکنان خود از مرخصی زایمان باید «بازیکن مذکور را دوباره سر و سامان داده و حمایت پزشکی و فیزیکی مورد نیاز را برای وی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حقوق قراردادی فوتبالیست‌های زن پیش از این از طریق مقررات موجود پوشش داده شده است اما برای رسیدگی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خاص تغییرات الزامی بوده و به این تغییرات به عنوان حداقل‌های اولیه قابل اعمال در تمامی کشورها نگاه می‌شود.

«سارای بِرمن» مدیر ارشد فیفا در فوتبال زنان گفت: همزمان با تلاش ما برای تسریع حرفه‌ای‌گری فوتبال زنان که یکی از اهداف استراتژیک ما نیز محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است که چارچوب مقررات نیز متحول شده و وفق داده شود.

وی افزود: می‌خواهیم شاهد این باشیم که زنان بیشتری از طریق فوتبال بازی کردن درآمد داشته و در عین حال بتوانند خانواده تشکیل داده و طعم مادر شدن را نیز بچشند. مهم است که برای محافظت از این زنان، چارچوب مقرراتی مورد نیاز را فراهم کنیم.

مقررات جدید همچنین در نظر دارد تا مشکلات مربیانی که در عرصه بین المللی فعالیت می‌کنند، مورد توجه و رسیدگی قرار دهد.

در حال حاضر قراردادهای مربیان مشمول همان مقرراتی است که برای بازیکنان تدوین شده اما فیفا می‌خواهد تا برای رسیدگی به حقوق مربیان، مقررات خاصی را معرفی کند.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف این است تا از ثبات قراردادی مربیان محافظت کرده، شفافیت بیشتر و اطمینان حاصل شود که مربیان در موعد مقرر دستمزد خود را دریافت می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فدراسیون بین المللی فوتبال صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • زنی که زندگی فوتبالیست مشهور ایرانی را نابود کرد
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت
  • (ویدئو) صف زایمان در تاریخ رند