Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:34:51 GMT

قالیبافان بصورت رایگان بیمه‌می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۶۳۸

قالیبافان بصورت رایگان بیمه‌می شوند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در استان آذربایجان شرقی، بیشترین اشتغالزایی در حوزه بخش خصوصی متعلق به فرش دستباف است. اسماعیل چمنی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی حدود ۵۰۰ هزار نفر از این هنر و صنعت در کنار خانواده ارتزاق می‌کنند و برای استان ما حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرش دستباف، فرهنگ، هویت، قدمت ما محسوب می‌شود و از این رو یک تولید ملی و تنها تولیدی ایرانی است که ثبت جهانی شده است و فرش دستباف، در استان ما به عنوان مهم‌ترین و اولویت‌دارترین اشتغال شناخته شده است. چمنی توضیح داد: ظرفیت بیمه شدگان در استان آذربایجان شرقی، ۲۰۰ هزار نفر است اما متأسفانه تنها کمتر از ۵۰ هزار نفر از قالیبافان بیمه هستند و این در حالی است که بیمه تنها امید قالیبافان است. وی با اشاره به قطع بیمه حدود ۴۵ هزار نفر از قالیبافان ادامه داد: طی سال‌های اخیر، نزدیک بر ۹۰ هزار بیمه شده در سطح استان آذربایجان شرقی وجود داشت اما اکنون زیر ۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت استان، سازمان صمت و اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف، تفاهم نامه‌ای بین مرکز ملی فرش و بیمه روستایی و کشاورزی مبنی بر بیمه رایگان قالیبافی منعقد شده است. وی در ادامه افزود: تفاهم نامه منعقد شده بدین گونه است که قالیبافان و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند. وی بیان کرد: سال اول هیچ مبلغی از سوی قالیبافان برای بیمه پرداخت نخواهد شد و در سال‌های بعدی، حداقل حق بیمه پرداخت خواهد شد. وی افزود: در کنار این مزایا بیمه قالیبافانی که طی سال‌های اخیر بنا به هر دلایلی قطع شده است می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بیمه شوند. چمنی در پایان با اشاره به ظرفیت و زمان محدود این تفاهم‌نامه گفت: قالیبافانی که فاقد کارت قالیبافی هستند می‌توانند در تبریز با مراجعه به اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان و در شهرستان‌های مربوطه با مراجعه به اتحادیه‌های تولیدکنندگان به اخذ کارت قالیبافی اقدام کرده و به دریافت بیمه روستایی و کشاورزی اقدام کنند. کد خبر 5075786

منبع: مهر

کلیدواژه: فرش دستباف تبریز قالیبافی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی گرگان کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا اهدای خون استان آذربایجان شرقی فرش دستباف هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد

به گزارش خبرآنلاین، «نوید جعفرپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان از تمدید مهلت ثبت نام بیمه بازنشستگی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد.

جعفرپور با اشاره به استقبال خوب بانوان هرمزگانی در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در روزهای ابتدایی، گفت: در استان هرمزگان در یک اقدام جهادی و با اطلاع رسانی گسترده، طی ۶ روز بیش از ۴ هزار نفر از مشمولین عملیات پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

وی افزود: به منظور بهره مندی تمامی مشمولین و با توجه به استقبال زیاد بانوان از ثبت نام در این طرح با موافقت دکتر برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مهلت پیش ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید گردید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان در پایان گفت: کلیه مادرانی که در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد می‌باشد، فقط یک ماه فرصت دارند تا با مراجعه حضوری به ۵۸ دفتر کارگزاری صندوق در سطح استان و یا به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت صندوق به آدرس https://www.roostaa.ir نسبت به پیش ثبت نام خود در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری اقدام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898662

دیگر خبرها

  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال
  • تمدید ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد