Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیریت بحران استان لرستان به فرمانداران نسبت به بارش‌های پیش‌رو هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، با توجه به اخطاریه شماره 24 تاریخ 28 آبانماه سازمان هواشناسی استان مبنی بر پیش بینی ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان لرستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

"با عنایت به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر پیش بینی ورود سامانه بارشی از روز جمعه 30 آبان ماه لغایت دوم آذر ماه به استان و ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، افزایش سرعت باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه آلود شدن هوا لذا با توجه به آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب محصولات زراعی و باغی شایسته است  فرمانداران دستور دهند ضمن اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی با همکاری نیروهای امدادی راهداری‌ها پلیس راه و راهور و در صورت لزوم عوامل مردمی تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

هشدار برف، باران و یخبندان در 29 استان تا دوشنبه آینده افزایش 9.2 درصدی تردد در جاده‌های کشور/برف و باران در محورهای 9 استان هواشناسی ایران 99/8/28|کاهش 10درجه‌ای دما/ برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

بنابر این اطلاعیه؛ رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق پرخطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و در صورت نیاز تخلیه ساکنین تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان‌های امن مورد انتظار است؛ بیشینه فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه لغایت یکشنبه صبح است.

انتهای پیام/642/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز