Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان گفت: طرح محله محور با رویکرد تمرکز زدایی و مدیریت بیماری به صورت خانوادگی و محله‌ای با هماهنگی بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا میشود.

 او افزود: در این طرح غربالگری، بیماریابی، قرنطینه و درمان‌های سرپایی برای مردم هر محله در همان محل سکونت انجام میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته پور با بیان اینکه امنیت، معیشت و سلامت سه الویت اصلی در روند مبارزه و کنترل این بیماری است گفت: طرح محدویت‌های اجتماعی نیز به همین منظور از شنبه بر اساس رنگبندی شهر‌ها در استان اجرا میشود.

سخنگوی ستادمقابله با کرونای استان سمنان گفت: این طرح برای پنج گروه تعریف شده است که بر اساس آن در همه شهر‌ها با هر رنگبندی همه واحد‌های آموزشی، شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، آین‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به طور کامل تعطیل است.

در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز به جز نیرو‌های مسلح همه ادارات و نهاد‌ها در مناطق قرمزبا یک سوم کارکنان و در مناطق نارنجی با ۵۰ درصد نیرو‌ها فعال است.

حبیب الله خجسته پور گفت: طبق این مصوبه صنوف نیز به چهار گروه تقسیم میشوند که در مناطق با وضعیت قرمز اصناف گروه اول که شامل مایحتاج و خدمات ضروری و حیاتی مردم است مجار به فعالیت و بقیه گروه‌ها به صورت کامل تعطیل هستند در منطق رنگ نارنجی صنوف گروه اول و دوم مجاز به فعالیت و گروه‌های سه و چهار تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان در باره محدودیت تردد‌ها نیز گفت: پلاک‌های بومی استان با نمره‌های ۸۶ و نود و شش برای ورود و خروج به شهر‌ها مشکلی ندارند، اما پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را ندارند و فقط میتوانند از کمربندی‌های بیرون شهر عبور کنند.

همچنین ممنوعیت تردد‌های شهری از ساعت نه شب تا چهار صبح از مصوبات این جلسه بود که طبق آن در این ساعت هیچ خودروی شخصی با هیچ گونه مجوزی اجازه رفت و آمد در شهر ندارد و در صورت نیاز باید از خودرو‌های عمومی، آزانس‌ها و اسنپ‌ها استفاده شود.

انتهای پیام / گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا محدودیت ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفی و کمی آموزش در استان، افزود: در شورای آموزش و پرورش دستورالعمل‌ها، ضرورت‌ها و اولویت‌های این حوزه در دستور کار قرار گیرد.   وی همچنین خاطرنشان کرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش، اولویت‌ها مشخص شده و بر مبنای این اولویت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تحقق عدالت آموزشی صورت می‌گیرد.   استاندار آذربایجان‌غربی توجه به ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی با کمک بخش خصوصی، دولتی و خیرین را نیز ضروری دانسته و افزود: در این زمینه پیگیری‌های لازم در جهت جذب اعتبارات ملی باید با جدیت پیگیری شود.    معتمدیان همچنین با اشاره به ساخت ۱ هزار و ۳۴ کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مناطق مختلف استان، اضافه کرد: ساخت این تعداد کلاس درس، یک اقدام بی‌سابقه و کم نظیر در در بخش آموزش آذربایجان‌غربی بوده و با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم و در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌های آموزشی صورت گرفته است.   وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اشتباه و بی توجهی به توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان در سال‌های گذشته، افزود: متاسفانه سیاست‌های اشتباه موجب بی‌عدالتی در حوزه آموزش و پرورش در استان شده و اکنون در بسیاری از مناطق، شاهد مشکلات در تامین زیرساخت‌های آموزشی و کمبود کلاس‌های درس هستیم.   استاندار آذربایجان غربی به تمرکز دولت سیزدهم و دولت مردمی بر توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور نیز اشاره کرده و یادآور شد: توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، در دستور کار استان قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی‌ها و توزیع اعتبارات مورد توجه قرار می‌گیرد.   معتمدیان همچنین با اشاره به هدف‌گذاری‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای افزایش شاخص‌های مختلف در سطح استان، افزود: تلاش می‌شود رشد شاخص‌ها در مناطق مختلف استان متوازن شده و به میانگین استانی نزدیک شود.   وی در ادامه با اشاره به آمار ترک تحصیل در استان و به ویژه ترک تحصیل دختران دانش آموز، اظهار داشت: تمامی شرایط را فراهم می‌کنیم تا افراد بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگردند و در همین راستا کلاس‌های درس جدید در مناطق مختلف استان احداث می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش را نیز ضروری دانست و افزود: مولدسازی یک ضرورت قانونی بوده و می‌تواند منابع مالی خوبی را برای احداث مدارس و کلاس‌های درس جدید در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهد و در این زمینه مدیران آموزش و پرورش استان بیشتر از گذشته فعال‌تر عمل کنند.   معتمدیان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، پیشاپیش فرارسیدن هفته معلم را به تلاشگران عرصه آموزش و پرورش و بویژه معلمان تبریک گفت و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی ویژه از تلاش معلمان تلاشگر و فعالان این حوزه است.

دیگر خبرها

  • آشغال‌های دوست داشتنی
  • آشغالهای دوست داشتنی
  • اجرای زنجیره انسانی حمایت طرح نور و وعده صادق در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی در ساحل دریا برای حمایت از عملیات سپاه
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • اجرای گروه سرود «وصال یار رشت» در یادواره سردار شهید زاهدی
  • برگزاری همایش همگانی سبک زندگی سالم در بافق
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود