Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:33:39 GMT

ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی/ برای متخلفان پرونده تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۵۱۰۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 17 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طی دو روز گذشته کلیپی با عنوان تخریب خانه‌ای در محله اسلام آباد که در برخی گروه‌ها به نام محله آیت الله غفاری بندرعباس اعلام شده در فضای مجازی منتشر شد. پس از وقوع این موضوع خبری مبنی بر خودسوزی زن ۳۵ ساله منتشر شد که فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: این خانم اکنون با ۱۷ درصد سوختگی از ناحیه دست و قفسه سینه، در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود این زن ۳۵ ساله پس از تخریب اتاقش توسط شهرداری بندرعباس دیروز خودسوزی کرده بود. این امر واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.

تشکیل پرونده برای متخلفان تخریب خانه در بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در واکنش به خبر تخریب خانه‌ای در بندرعباس و خودسوزی زن ۳۵ ساله گفت: پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و چگونگی رویداد در دست بررسی است.

مجتبی قهرمانی افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضائی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

دادستان بندرعباس گفت: در این زمینه دستوراتی داده شده است که باید در ۲۴ ساعت بررسی و اقدام شود این دستورات شامل موارد؛ احضار همه عوامل دخیل در تخریب، شکایت خانم مصدوم شده اخذ و دلایل ایشان بررسی شود، در صورت تمایل به پزشکی قانونی معرفی شود، تحقیق در خصوص نقض حقوق شهروندی از طرف نیروهای شهرداری و رایگان شدن همه خدمات بیمارستانی برای این مصدوم داده شده است.

تخریب طبق قانون بود

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن با تاکید بر اینکه این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است، گفت: زمین تصرفی بود و باید طبق قانون تخریب می‌شد.

وی عنوان کرد: بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند اما توجهی نداشتند و مأموران شهرداری به همراه مأموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین‌ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به قصد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز این تخریب صورت گرفته است. این خانواده مجوز ساخت خانه نداشتند و غیر قانونی آن را بنا کرده بودند.

هزینه درمان سوختگی را می‌دهیم و زمینی هدیه می‌کنیم!

اسماعیل موحدی‌نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس هم در خصوص این حادثه گفت: ظاهراً پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز ساخت و ساز انجام داده‌اند. این تاکید بر تخلیه محل، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود، زیرا در محلی ناامن که بستر رودخانه‌ای که مسیر آب‌های سطحی از شمال شرق به سمت دریاچه ۲۲ بهمن بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.

موحدی نژاد تاکید داشت که کسی در آن اتاقک زندگی نمی‌کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد، ادامه داد: در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی متأسفانه دچار ۱۸ درصد سوختی شده که بیشتر در دست چپ این زن است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه در مورد اینکه آیا بعد از این حادثه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی قصد جبران خسارت دارند یا خیر؟ گفت: طبق دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه بر پرداخت تمام هزینه‌های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

واکنش شدید استاندار هرمزگان به حادثه تخریب منزل زن سرپرست خانوار

فریدون همتی استاندار هرمزگان که امروز برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی عظیم ملی در جاسک و سیریک به سر می‌برد، ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخ داده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.

وی همچنین عنوان داشت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح اجرا کرد که متأسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مأمور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملاً مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده‌اند که بنده به جای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

همچنین شهرداری بندرعباس با دستور استاندار ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند.

کد خبر 5075700

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس شورای شهر بندرعباس تخریب مجتبی قهرمانی عباس امینی زاده استانداری هرمزگان ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی کرمانشاه آمار کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج ستاد ملی مقابله با کرونا بوشهر کتاب و کتابخوانی اهدای خون شهرداری بندرعباس تخریب خانه داده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات صنفی بازرسی‌های متعددی از اصناف انجام شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح گشت ویژه و پیشگیری از احتکار کالاهای اساسی، گشت تعزیرات با همکاری بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و کارشناسان اداره صمت اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی اعم از سوپرمارکت‌ها، نانوایی، مراکز عرضه مرغ و گوشت، میوه فروشی، مراکز تهیه غذا، کیف، کفش و پوشاک کردند که در جریان این گشت‌ها برای تعدادی از واحدهای متخلف گزارش ثبت تخلف تنظیم و تشکیل پرونده نیز صورت پذیرفت.

مظفری با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان تعطیلات اجرا شد، اضافه کرد: در این طرح برای ۵۴۴ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد و ۶۸ واحد متخلف نیز به پلمب و نصب بنر محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: در این طرح ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلف کشف شده از اصناف زنجانی شامل تخلف گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور خرید بود.

کد خبر 745262

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال