Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: استاندار تهران در مورد محدودیت‌های کرونایی از شنبه اول آذر ماه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد درنظر گرفته شده که در این زمینه استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است از اینرو خروجی‌های استان مدنظر است و منع تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست.
انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه مربوط به دستورالعمل اجرایی محدودیت‌های کرونایی جدید که باحضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد اظهار داشت: سلامت مردم بر همه چیز مقدم است و در این راستا اقدامات لازم برای اعمال محدودیت‌های جدید در نظر گرفته شده تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در جلسه امروز شناسایی و غربالگری و طرح محله محوری در دستور کار قرار گرفت تا به موقع و به هنگام افراد مبتلا شناسایی شوند، ضمن اینکه افزایش تست نیز یکی از راهکارهایی بود که طبق نظر سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز دنبال شد.
استاندار تهران سپس بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، قرنطینه کردن مبتلایان، رعایت بهداشت فردی و محیطی ضروری است، ضمن اینکه طرح محله محوری با سه حوزه مراقبتی، حمایتی و نظارتی نیز می‌تواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
محسنی بندپی در مورد طرح محله محوری گفت: در استان تهران ۴۰۰ تیم متشکل از یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ بهورز پیش‌بینی شده که امید است بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم و اقدامات تحولی و پیشگیرانه را شاهد باشیم.
وی در ادامه در مورد محدودیت‌های کرونایی از شنبه اول آذر ماه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد درنظر گرفته شده که در این زمینه استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است از اینرو خروجی‌های استان مدنظر است و منع تردد شهر به شهر در استان تهران ملاک نیست.
وی ادامه داد: در مورد دورکاری نیز دو دسته ادارات استانی و ملی داریم که هدف این است که حجم تردد و حضور کارکنان به حداقل برسد و میزان مراجعات نیز کاهش پیدا کند، بنابراین اگر در دستگاهی مبنای حضوری حداکثر یک سوم مطرح شود، باید خدمات ضروری ارائه شود.
استاندار تهران تصریح کرد: در مورد وضعیت اصناف نیز گروه ۱ فعال هستند منتها مشمول منع رفت و آمد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح می‌شوند و باید تا ساعت ۸ فعالیت داشته باشند تا جریمه نشود مگر فعالیت داروخانه‌ها و فعالیت‌های امدادی که مشمول فعالیت ۲۴ ساعته هستند.
وی با اشاره به منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح گفت: مبنای جریمه برای تردد در این ساعت دوربین‌های نظارتی هستند و افرادی که مشمول این طرح نمی‌شوند طبق اعلام فرمانداری مشخص و وضعیت آن‌ها لحاظ می‌شود.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: در راستای رعایت عدالت گروه یک حق ارائه خدمات مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ را ندارند، به عنوان مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق فروش پوشاک یا مشاغل مربوط به گروه‌های دیگر را ندارد.
محسنی بندپی ضمن تشکر از اصناف جهت همراهی با ستاد کرونا افزود: به کمک اصناف و مردم باید شرایطی فراهم کنیم که در این دو هفته کنترل این بیماری با هدف جلوگیری از چرخه انتقال ویروس را شاهد باشیم و در این زمینه صنعت معدن، فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول اقدامات را مدیریت کنند.
استاندار تهران با تاکید براینکه مسئولیت مستقیم ساماندهی و نظارت بر دستفروشان در شهر تهران با شهرداری تهران است تصریح کرد: در این زمینه شهرداری تهران باید تا قبل از اول آذر اقدام به انعقاد تفاهمنامه با نیروی انتظامی کند و شهرداری تهران در خصوص ساماندهی دستفروش‌ها در سطح شهر تهران در زمان اعمال محدودیت‌های هوشمند مسئول و پاسخگو است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به الزام استفاده از ماسک از درب منزل در تهران ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند نیز توسط ناجا اجرایی می‌شود.
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران برچسب ها: استاندار تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: استاندار تهران استاندار تهران استان تهران منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال

سرهنگ یداله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به شرح زیر اجرا خواهد شد.

الف) محدودیت‌های کلی

۱ - عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها، محور‌های کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محور‌هایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع می‌باشد.

۲ - در تمامی محور‌های برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و. یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در کلیه محور‌های برون شهری کشور ممنوع می‌باشد.

ب) محدودیت‌های محوری

* محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع می‌باشد.

* اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

* در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید، ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی تا روز جمعه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

تبصره:


محور تهران - فیروز کوه - قائم شهر

تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶ صبح الی ساعت ۲۴ روز‌های شنبه، یکشنبه دوشنبه و سه شنبه تاریخ‌های ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر فیروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه ممنوع می‌باشد.

(پ) محدودیت‌های محمولات ترافیکی

۱- حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی برون از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع می‌باشد.

۲- صدور مجوز عبور برای خودرو‌های ترافیکی تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ممنوع می‌باشد.

تبصره: برای تاریخ‌های ۹ و ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز می‌گردد.

ت) محدودیت‌های خودرو‌های ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد همه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع می‌باشد.

ضمن اینکه خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

تبصره: عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و.
یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی می‌باشند.

ث) اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده در محور‌های تحت پوشش به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

* تبصره:

اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • فیلم/ توضیحات استاندار خوزستان در خصوص عملیات دفع آب‌های سطحی
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • فوت ۵۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای تا هفتم فروردین