Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:18:04 GMT

فوت ۲ نفر بر اثر مونوکسید کربن در نیشابور

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۵۷۸۸

فوت ۲ نفر بر اثر مونوکسید کربن در نیشابور

مصطفی افشارنیک افزود: در یکی از این حوادث مرد ۵۰ ساله‌ای که درون تریلی اقدام به روشن کردن کپسول پیک نیک کرده بود بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: در حادثه دیگری که در خانه باغی در روستای بوژان این شهرستان اتفاق افتاد چهار نفر از اعضای یک خانواده که از زغال برای گرمایش استفاده کرده بودند دچار مسمومیت شدند که یک نفر از آن‌ها فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: دیروز نیز ۶ نفر از افراد یک خانواده در روستای خانشاه این شهرستان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند که با اطلاع به موقع و تلاش کارشناسان اورژانس از مرگ نجات یافتند.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی که بیشتر گازسوز هستند خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش یافته است و کم نفسی، تهوع، سردرد، از دست دادن هوشیاری و سرگیجه از علایم این مسمومیت هستند که شهروندان در صورت بروز آن باید با ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حوادث گازگرفتگی مسمومیت وسایل گرمایشی پارسی خبر مونوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران