Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:58:46 GMT

تصویب قطعنامه حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۶۴۲۷

تصویب قطعنامه حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش قطعنامه حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و حاکمیت بر سرزمین‌شان را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد روز پنج شنبه قطعنامه حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت را با اکثریت آرا مورد تصویب قرار داد.

این قطعنامه در کمیته سوم کمیسیون امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی سازمان ملل متحد و با اکثریت قریب به اتفاق آرا به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت، ۵ کشور رأی مخالف و ۱۰ کشور رای ممتنع دادند.

رژیم صهیونیستی، آمریکا، جزایر مارشال و ایالات فدرال میکرونزی و نائورو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مخالف دادند.

این قطعنامه ضمن تاکید بر حق فلسطینی ها برای تعیین سرنوشت خود از جمله حق برخوداری از یک کشور مستقل، از تمام کشورها، آژانس‌ها و سازمان‌های تحت مجموعه سازمان ملل متحد می‌خواهد از ملت فلسطین و همکاری با آنان برای رسیدن به حق سرنوشت خود در نزدیک‌ترین زمان ممکن حمایت کنند.

این قطعنامه همچنین بر ضرورت پایان هر چه سریع تر اشغالگری رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است و همچنین تحقق عملیات صلح عادلانه، همیشگی و جامع میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی و با هدف ایجاد راهکار همیشگی برای حل نزاع بین دو طرف براساس راه حل تشکیل دو دولت تأکید دارد.

در همین راستا، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از رای قاطع مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از تصویب این قطعنامه استقبال کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی سازمان ملل قطعنامه فلسطین حق تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی سازمان ملل متحد تعیین سرنوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، زیاد أبو عمرو نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: (رژیم) اسرائیل باید قاطعانه تحت فشار قرار گیرد تا از گرسنگی دادن به مردم فلسطین دست بردارد و به قوانین سازمان ملل احترام بگذارد

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، افزود: هیچ جایگزینی برای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی وجود ندارد و آنروا تنها سازمان بین المللی است که نظارت و خدمات بین المللی را به مردم فلسطین ارائه می‌کند.

وی گفت: کمپین‌های دروغ پراکنی و اتهام زنی علیه آنروا با هدف کاهش نقش آن در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی، موضوع جدیدی نیست.

پیش تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد