Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همراه دانشجویان جهادگر هم به تولید و توزیع اقلام بهداشتی و جمع آوری و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان کرمانی پرداخت.

محسن بارونی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو نخستین دانشگاه‌هایی بود که نسبت به انجام تست PCR و تشخیص بیماری کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ابتدای شیوع این بیماری و بعد از انجام تست از ۸۰ نفر از دانشجویان، ۱۸ نفر مبتلا به این بیماری شدند که با هماهنگی‌های به عمل آمده، دانشجویان برای قرنطینه و بهبودی، به نقاهتگاه منتقل شدند و جداسازی این دانشجویان انجام شد وخوشبختانه بعد از مدت دو هفته قرنطینه و انجام معاینات و تست‌های لازم، به دانشجویان در قالب کلاس‌های و کارگاه‌های آموزشی، خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه شد تا به لحاظ روحی و روانی، دچار آسیب نشوند.

بارونی به ضدعفونی کردن خوابگاه‌های دانشجویی در ایام شیوع کرونا و تولید و توزیع اقلام بهداشتی در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر توزیع روزانه یک ماسک به دانشجویان خوابگاهی، تمامی خوابگاه‌های دانشجویی خود را به دستگاه‌های ضدعفونی کننده خودکار و دارای چشم الکترونیک مجهز کردیم که دانشجویان با ورود به خوابگاه می‌توانند دست‌ها و پا‌های خود را آغشته به مواد ضدعفونی کنند. همچنین نظارت و توجه خاصی نسبت به ضدعفونی کردن بخش‌های مختلف از جمله خوابگاه‌ها، دانشکده‌ها و مراکز آموزشی صورت می‌گیرد و مرتبا دستگیره‌های درب‌های ورودی و وسایل خوابگاه‌ها، ضدعفونی می‌شود تا مشکلی به لحاظ بهداشتی ایجاد نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: با نظارت‌هایی به عمل آمده، تلاش کردیم موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی صورت بگیرد به طوری که بیش از دو نفر در یک اتاق در این ایام اسکان داده نشود. همچنین مقررات و پروتکل‌های خاصی نسبت به تهیه و توزیع غذا در بین دانشجویان اعمال کرده‌ایم به طوری که غذا‌ها به صورت پک‌های آماده شده و یک بار مصرف به دانشجویان داده می‌شود تا موارد بهداشتی کاملا رعایت شود.

وی در خصوص ضدعفونی کردن سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص گفت: موضوع ضدعفونی کردن سرویس‌های دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ از این رو سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان به طور مرتب با مواد مخصوص، ضدعفونی می‌شود و در این راستا اعضای شورای صنفی همکاری‌ها و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد. همچنین در جلسات ستاد ملی کرونا استان، مصوب شده، هر دانشجویی که علایمی از بیماری کرونا نظیر تب و لرز، سرفه و تنگی نفس داشته باشد به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراجعه کند تا برای انجام معاینات به مراکز سلامت۱۶ ساعته هدایت شود.

بارونی همچنین از مشارکت و همکاری داوطلبانه دانشجویان در موضوع تبلیغات و ارتقای سطح آگاهی مردم در سطح شهر و مساجد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: همچنین دانشجویان عضو انجمن‌های علمی و دانشجویان رشته پزشکی با سامانه ۴۰۳۰ مشارکت خوبی داشتند و در این راستا، مشاوره‌های بهداشتی و پزشکی به مخاطبان ارائه دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از اعلام آمادگی دانشجویان ترم آخر رشته پزشکی و پرستاری برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در صورت نیاز، اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات با بسیج جامعه پزشکی و همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه و نیز سپاه ثارالله کرمان، مقرر شد در صورت کمبود نیروی انسانی در بخش پرستار و پزشک، از دانشجویان ترم آخر رشته‌های پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی و بیمارستانی کمک بگیریم و در قبال این خدمات، به آن‌ها کار دانشجویی یا پاداش‌هایی تعلق می‌گیرد.

وی همچنین از تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: با همکاری دانشکده داروسازی، برخی از دانشجویان و اعضای انجمن‌های علمی در تولید و توزیع این اقلام بهداشتی، همکاری‌های لازم را با دانشگاه انجام دادند. بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در قالب کارگاه‌های تولید ماسک، اقدام به تهیه ماسک‌های پارچه‌ای و توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کردند.

دکتر بارونی به فعالیت‌های ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه در ایام کرونا در قالب کمک‌های مومنانه اشاره کرد وگفت: در قالب این طرح خداپسندانه، نسبت به تهیه و توزیع ۶۰۰ بسته اقلام غذایی از جمله برنج، گوشت، روغن و... به نیازمندان در مناطق حاشیه شهر در مهرماه اقدام کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص بازگشایی کلاس‌های درسی در این دانشگاه به صورت مجازی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، به دانشجویان ورودی جدید اعلام کرده‌ایم که کلاس‌های به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و در این راستا با کمک معاونت آموزشی دانشگاه، سامانه‌ای طراحی کردیم که در قالب این سامانه، ۱۰۰ در صد دانشجویان بتوانند از خدمات آموزشی و تحصیلی دانشگاه به صورت غیرحضوری استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمک مومنانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بسته معیشتی ارزاق برای نیازمندان معاون فرهنگی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رعایت پروتکل های بهداشتی خوابگاه های دانشجویی اقلام بهداشتی ضدعفونی کردن خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم