Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی اعلام کرد: محمد جواد ظریف با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار می کند و دو طرف درخصوص مساله قره باغ، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس گفت و گو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دستورکار دوجانبه، موضوعات اقتصادی و طرح های مشترک در عرصه انرژی هم قرار دارد.

زاخارووا خاطرنشان کرد که روابط ایران و روسیه در حال گسترش است و تماس های منظم بین دو کشور درجریان است.

زاخارووا گفت: دو طرف درخصوص طرح های انرژی و حمل و نقل و دورنمای گسترش روابط انسانی و فرهنگی گفت وگو خواهند کرد.

وی تصریح کرد: روابط ایران و روسیه بطور فعالانه گسترش می یابد و گفت و گوهای فشرده و توام با اعتماد در سطح عالی در سال جاری حاکی از آن است و سران دو کشور در سال جاری چهار بار با یکدیگر گفت و گوی تلفنی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: به رغم شیوع ویروس کرونا بین دو کشور تماس های منظم ازجمله از طریق وزرای خارجه ایران و روسیه جریان دارد.  

زاخارووا گفت: این چهارمین سفر ظریف به روسیه در سال جاری خواهد بود. ما همچنین روابط و گفت و گوهای فعالانه در سطح پارلمانها و وزارتخانه ها و سازمان های دو کشور داریم.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماریا زاخارووا خلیج فارس روسیه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برجام محمد جواد ظریف ماریا زاخارووا برنامه جامع اقدام مشترک جنگ قره باغ سهام عدالت انتخابات آمریکا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود