Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اتصال همه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در اتصال مدارس شهری و یک هزار و 112 مدرسه روستایی تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به مصوبات سفر مقام عالی وزارت مبنی بر توسعه ارتباطات استان در سه فاز تا پایان سال‌جاری گفت: قرار است تا پایان آبان ماه در فاز نخست 44 سایت راه‌اندازی شود که به محض راه‌اندازی هر سایت جدید نسبت به تأمین دسترسی مدارس روستاهای تحت پوشش، همراه با تأمین مودم و پهنای باند پرسرعت به صورت رایگان اقدام صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در فازهای بعدی دسترسی 55 سایت به شبکه ملی اطلاعات تا دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

سرائی ادامه داد: مطابق اعلام آموزش و پرورش 563 مدرسه شهری و یک هزار و 112 مدرسه روستایی می‌بایست به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که از این مقدار همه مدارس شهری و 819 مدرسه روستایی در هشت شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و تعداد 293 روستا نیز بزودی به این شبکه متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان ادامه داد: اجرای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در استان، تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه داشته که اعتبار آن از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

سرائی افزود: پروژه دیگر این اداره کل، توسعه ارتباطات پهن باند در همه روستاهای بالای 20 خانوار استان است که به تناسب پیشرفت این پروژه و افزوده شدن به تعداد روستاهای مشمول، باقیمانده مدارس واقع در این روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات استان زنجان ارتباطات روستا شبکه ملی اطلاعات متصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی گفت: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی