Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:08:42 GMT

مه، دید افقی در جاده‌های کردستان را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۷۷۱۷

مه، دید افقی در جاده‌های کردستان را کاهش داد

دانش زندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور سنندج - قروه در چهار نقطه محدوده گردنه صلوات آباد، روبروی شهرک صنعتی، روستای گنجی و سه راهی اسدآباد شاهد پدیده مه گرفتگی است.

وی اضافه کرد: همچنین در محور دیواندره - سقز در سه راهی تکاب و سقز - بوکان در محدوده روستای کوچک علیا و محور سقز - بانه نزدیکی روستای تموغه  پدیده مه گرفتگی باعث کاهش دید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی یادآور شد: افت دما از دیگر پدیده‌های سطح جاده‌های استان است که این مساله موجب کاهش اسطکاک سطج جاده شده که توصیه می‌شود رانندگان حین عبور و مرور جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی تا روز یکشنبه، بارندگی در استان داربم و بخاطر بارش باران و برف و بروز کولاک در ارتفاعات و گردنه‌ها، باید از تردد بی مورد جاده‌های کردستان در این مدت خودداری شود.

به گزارش ایرنا، مدیریت بحران استانداری کردستان روز گذشته براساس پیش‌بینی هواشناسی حاکی از بارش باران و در نتیجه سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در پنج روز آینده در خصوص وقوع سیل هشدار داد.

طبق اعلام هواشناسی استان از صبح جمعه (امروز) تا یکشنبه هفته آینده آسمان کردستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال قرار می‌گیرد.

احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد از اثرات این سامانه بارشی است.

شدت و میزان فعالیت این سامانه بارشی در نواحی جنوبی و جنوب غربی شامل سروآباد، کامیاران، مریوان، سنندج، دهگلان، قروه و نیمه جنوبی شهرستان‌های بانه، بیجار و دیواندره بیشتر از سایر نقاط است.

در این مدت بارش باران همراه با گبار و رعد و برق، مه آلود، گاهی بارش برف، وزش باد نسبتاد شدید در گردنه ها و جادهای مواصلاتی در بضی ساعات مه شدید و کاهش قابل توجه دید افقی پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان تردد جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان تردد جاده ای اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و همچنین وزش باد شدید در استان های واقع در نوار شمالی و همچنین غرب کشور طی امروز - چهارشنبه ۸ فروردین - خبر داد.

به گزارش مشرق و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه ۸ فروردین در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز - چهارشنبه - پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان
  • کاهش دید افقی در بعضی محور‌های خراسان رضوی
  • پیش‌بینی وزش باد در خوزستان
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان یزد
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • بارش برف و باران در این استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای آینده؛ هوا تا کی بارانی می‌ماند؟
  • احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر کردستان