Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

30 آبان 1321، لایحه دولت مبنی ‌بر واگذاری اجازه انتشار اسکناس به هیات نظارت اندوخته اسکناس به تصویب مجلس رسید. براساس این مصوبه بانک ملی مجاز شد که با تصویب هیات نظارت هر مقدار که لازم باشد اسکناس چاپ کند.

30 آبان 1333، مجلس شورای ملی قرارداد منعقده بین دولت ایران و کنسرسیوم را با ۱۱۳ رای موافق و ۵ رای مخالف و یک رای ممتنع تمدید کرد. همچنین در این روز، لايحه جلب سرمايه هاي خارجي كشورهاي اروپايي به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

30 آبان 1337، منوچهر اقبال نخست ‌وزیر لایحه «ازکجا آورده‌ ای» را برای تصویب به مجلس تقدیم کرد. بر اساس این لایحه کلیه ماموران دولتی و وابسته به دولت باید با سند و مدرک ثابت کنند که دارایی خود را از کجا آورده ‌اند.

30 آبان 1390، پس از یک هفته اظهارنظرهای مختلف از سوی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا درباره برنامه‌ ریزی برای تحریم بانک مرکزی ایران، رسانه‌ های غربی از عقب ‌‌نشینی واشنگتن از این طرح خبر دادند.

30 آبان 1391، اصرار مجلس بر حذف دو وزیر از ترکیب هیات امنای صندوق توسعه ملی موجب شد تا تصمیم ‌گیری درباره این موضوع -که مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفته بود- به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شود.

30 آبان 1393، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: «دولت سیاست منسجم رفاهی را دنبال و با فقر غذایی مقابله کرده است و سال ۹۴، به‌ طور کامل پدیده گرسنگی را حذف می‌کنیم".

30 آبان 1396، کلیات طرح اصلاح قانون چک مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. مهم ‌ترین موضوع مورد بررسی در این طرح اعتبارسنجی برای چک بود.

30 آبان 1397، روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد واریز نوبت دوم سود مشمولان سهام عدالت از پنج‌شنبه (اول آذرماه) شروع می‌شود و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. این مبلغ در یک نوبت به حساب بانکی سهامدارانی واریز می‌شود که در سامانه سهام عدالت به نشانی  www.samanese.ir  شماره شبای خود را اعلام کرده‌اند.

30 آبان 1398، مهدی نویدادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از تامین اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی معلمان توسط دولت خبر داد.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی اقتصاد ایران تاریخ اقتصاد سهام عدالت چک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه انتخاب مدیران سرخابی های اظهار داشت: جا دارد تشکر کنیم از وزارت اقتصاد و داریی، سازمان خصوصی سازیف فدراسیون فوتبال و هر دوباشگاه استقلال و پرسپولیس که همه پای کار بودند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف هیات مدیره و مدیران هر دو باشگاه را قطعا شرکت ها مشخص خواهند کرد. البته که در این میان وزارت ورزش هم نقش حمایتی و نظارتی را خواهد داشت که این موضوع صرفا محدود به سرخابی ها نیست و نظارت بر فعالیت باشگاه ها از وظایف ماست.

کد خبر 6087519

دیگر خبرها

  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!