Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کارشناسان سازمان ملل بر همین اساس دسترسی همه انسان ها به توالت و امکانات بهداشتی را یکی از حقوق اولیه افراد ارزیابی کرده و از دولت‌ها خواسته‌اند تا زمینه دسترسی همه شهروندان خود به این امکانات را فراهم کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به مناسبت "روز جهانی توالت" مصادف با ۱۹ نوامبر ضمن یادآوری عدم دسترسی بیش از یک چهارم جمعیت جهان به امکانات اولیه بهداشتی، این وضعیت را از نظر اخلاقی، اقتصادی و بهداشتی غیرقابل قبول دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت تا روز ۱۹ نوامبرِ هر سال را روز جهانی توالت نام گذاری کند. هدف از این نام گذاری افزایش آگاهی و اطلاع رسانی درباره لزوم دسترسی همه ساکنان کره زمین به سرویس های بهداشتی بود. سازمان ملل بر لزوم پایان دادن به اجابت مزاج در فضاهای باز تاکید کرده است.

تخمین زده می شود که میزان استفاده از فضای باز برای دفع ادرار و مدفوع از ۲۱ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. هند یکی از کشورهایی است که طی سال های اخیر به پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت توالت و پایان بخشیدن به استفاده از فضاهای باز برای دفع مدفوع و ادرار دست یافته است.

به گزارش یورونیوز، داده‌های سازمان ملل متحد از دوره بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نشان می دهد که شهروندان در کشورهای چاد، بنین، اتیوپی، جزایر سلیمان، موریتانی، هائیتی، تیمور شرقی و مالاوی به دلیل عدم دسترسی به سرویس های بهداشتی بیشترین آمار استفاده از فضاهای باز برای اجابت مزاج را در سطح جهان دارند.

انتهای پیام

کد خبر: 1081544 برچسب‌ها سازمان ملل متحد پروتکل های بهداشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد پروتکل های بهداشتی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. 

وی افزود: با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • رئیس جمهور رژیم صهوینیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • خدمات تخصصی تنها بانک اطلاعات علمی با دسترسی آزاد در کشور
  • اگر اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به دسترسی نداشتن ساکنان غزه به آب سالم
  • چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هایشان را می‌شویند؟ (+اینفوگرافی)