Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک، کمپانی آلمانی که پیش از این تولید سری جدید محصولات برقی خود را با ارائه مدل‌هایی همچون bmw i4 آغاز کرده بود، در ادامه تلاش‌ها جهت برقی‌سازی محصولاتش، یک شاسی بلند پرچمدار به نام بی ام و آی ایکس را روانه میدان کرد. تولیدات برقی بی ام و که با پیشوند i شناخته می‌شوند، پیش از این نیز به واسطه مدل‌هایی همچون i3 و i8، موفقیت‌های زیادی را در بازارهای مختلف کسب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه سری i8 به عنوان یک خودروی هیبریدی با طراحی فوق‌العاده مدرن و فراتر از زمان، موفق شد خود را به عنوان یک اتومبیل سوپر اسپرت کم‌مصرف با فناوری فضایی به بازار معرفی کرده و در نقش یک محصول انقلابی ظاهر شود. هرچند که تولید آن از سوی شرکت بی ام و متوقف شد.  
توقف تولید i8 با تلاش بی ام و جهت توسعه سری جدید محصولات برقی مصادف شد که در جدیدترین گام، شاسی بلند آی ایکس در این راستا به تازگی مورد رونمایی قرار گرفت. شاسی بلند بی ام و ix نسخه تولیدی کانسپت iNext بوده و از آخرین تکنولوژیهای کمپانی آلمانی سود می‌برد. همچنین احتمال می‌رود که پرچمدار بودن این محصول چندان به طول نینجامد؛ چراکه بی ام و قصد دارد شاسی بلند بزرگتر ix7 را نیز به سبد تولیدات الکتریکی خود اضافه کند.
بر اساس اطلاعات موجود، بدنه و ساختار بی ام و ix از مواد ترکیبی فیبرکربن، پلاستیک و آلومینیوم تولید شده است. در نتیجه وزن آن کاهش یافته و استحکام بیشتری برای بدنه این خودرو فراهم آورده شده است. تکنولوژی نسل پنجم پیشرانه‌های برقی بی ام و تحت عنوان edrive نیز در ساختار فنی این خودرو حضور دارد. در نتیجه دو موتور برقی قدرتی حدود 496 اسب بخار را برای بی ام و ix فراهم می‌کنند. پک باتری هم از توان 100 کیلووات ساعت برخوردار است.  
شتاب صفر تا صد بی ام و ix کمتر از 5 ثانیه بوده و می‌تواند حدود 600 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ بپیماید. از سوی دیگر مدرن‌ترین سامانه‌های شارژ بی ام و در این محصول به خدمت گرفته شده تا بتوانند در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه، میزان شارژ باتری را به ۸۰ درصد برسانند. همچنین فناوری شارژ سریع نیز قادر است طی مدت زمان ۱۰ دقیقه بردی حدود ۱۲۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم آورد. شارژ کامل کمتر از ۱۱ ساعت به طول خواهد انجامید.
تنها نکته‌ای که نتوانسته نظر مثبت کارشناسان و برخی مشتریان را جلب کند، ظاهر نسبتا نامتجانس ix است؛ به ویژه سبک جلو پنجره‌ها که در محصولات جدید بی ام و شاهد آن هستیم، انتقادات زیادی را پیرامون این محصول برانگیخته است. در حال حاضر قیمت bmw ix مشخص نشده و احتمالا اوایل سال 2022 به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو شاسی بلند برق آلمان اتومبیل اسپرت شاسی بلند بی ام و ix

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۷ هزار تن حنا در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اردشیر شهرکی اظهار کرد: شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر و بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان با داشتن آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز از محدود مناطقی در کشور است که محصول حنا در آن هر سال سه چین برداشت می‌شود.

وی افزود: از هر هکتار بطور متوسط چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حنا برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چین اول محصول صنعتی حنا در استان اواخر خرداد، چین دوم نیمه شهریور و چین سوم تا اواخر سال برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه حنای سیستان و بلوچستان مفتخر به دریافت برچسب ارگانیک محصول شده است، اظهارکرد: از سرمایه‌داران دعوت می‌شود با سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری و بسته بندی حنا زمینه توسعه کشت بیشتر این محصول و در نتیجه زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • لپ‌تاپ ۲۰۲۴ اچ‌پی با شارژ سریع و عمر باتری ۱۲ ساعته رونمایی شد
  • فروش یک خودروی نوظهور از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • شاسی بلند غول‌پیکر با هزار اسب بخار قدرت/ رقیب آسیایی هامر
  • 5 کولر گازی و برقی برای مغازه
  • عملکرد جالب شاسی بلند جدید کره ای بازار را در تصادف ببینید
  • شارژر پرچمدار موتورولا، سامسونگ و آیفون را جا می‌گذارد!
  • حدود ۱۷ هزار تن حنا در سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • چری آی کار وی23 ؛ شاسی بلند چری با تیپ جی کلاس مرسدس! (+تصاویر)