Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت بخش فیلمسازان بسیجی در استان آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

«ایوب عبدی جهانگیر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: ارسال بیش از 250 اثر در بخش‌هاي مختلف به دبیرخانه استانی جشنواره فیلم مقاومت که در نوع خود یکی از رخدادهای هنری کم نظیر در استان بود؛ حكايت از اهتمام در خور توجه فیلمسازان متعهد در حوزه انقلاب و دفاع مقدس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: این مهم؛ فرصتی بی نظیر را برای گام‌های بعدی فیلمسازان در سینمای دفاع مقدس فراهم آورده و توجه بيش از پيش نهادهاي فرهنگي و هنري استان را مي طلبد تا با بازخوانی دیگر باره فرهنگ دفاع و مقاومت شاهد خلق آثاری متعالی تر در این عرصه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئت داوران استانی بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ضمن تقدیر و سپاس از تلاشهاي بي شايبه و همت والاي فیلمسازان بسیجی استان که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری‌های قابل تامل و نیز باورهای عميق در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، این آثار را به منصه ظهور رسانده بودند، پس از بازبینی کلیه آثار رسیده و برگزاری جلسات متعدد، آثار رسیده را از لحاظ محتوا و ساختار بسیار ارزشمند ارزیابی نمود که این امر گزینش و انتخاب آثار برتر را برای هیئت داوری بسیار دشوار ساخت.

عبدی افزود: بر همین اساس آثار منتخب در بخش‌های نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه، مستند و فیلم کوتاه نتایج نهایی به شرح ذیل اعلام می‌ شود:

((بخش نماهنگ))
در این بخش از میان آثار ارسالی، نماهنگ‌های؛ یادها به کارگردانی مرتضی مقدس، قندون جهیزیه به کارگردانی علی سلطانی، باکری‌ها به کارگردانی فرید حیدری، راست قامتان به کارگردانی ناصر طریحی، هم‌آهنگ به کارگردانی مرتضی ابراهیم‌پور به عنوان نامزد نهایی انتخاب گردیدند که ضمن تقدیر از علی سلطانی برای نماهنگ قندون جهیزیه، نماهنگ‌های یادها به کارگردانی مرتضی مقدس و راست قامتان به کارگردانی ناصر طریحی به عنوان برگزیده انتخاب می‌گردد.

((بخش پویا نمایی))
در این بخش از میان آثار ارسالی سه اثر با عناوین نیمه‌شب استودیو بِل به کارگردانی علی سلطانی، آقای شهردار به کارگردانی یاسر زارع و دهه‌ها به کارگردانی ندا تنهایی مقدم نامزد نهایی گردیدند که دو اثر آقای شهردار به کارگردانی یاسر زارع و دهه‌ها به کارگردانی ندا تنهایی مقدم به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند.

((بخش فیلمنامه))
از میان آثار رسیده در این بخش فیلم‌نامه‌های در مسیر پروانه‌ها نوشته امیدپوررضا، بازگشت نوشته علی علی‌بیگی، نامه مرتضی نوشته یعقوب جدیری، فیلمنامه سفید و فیلمنامه دوازدهمین اسماعیل نوشته اعظم وایانی و بانو نوشته رعنا واعظی به عنوان نامزد انتخاب و نهایتا فیلمنامه‌های بازگشت به نویسندگی علی علی‌بیگی و نامه مرتضی نوشته یعقوب جدیری به عنوان آثار برگزیده این بخش انتخاب شدند.

((بخش مستند))
در این بخش از میان آثار ارسالی فیلم‌های مستند عهد قدیم به کارگردانی علی سلطانی، خط نورانی به کارگردانی نادر فرجی و مستند از ماووت تا ملکوت به کارگردانی یونس مقدم نامزد عنوان بهترین فیلم این بخش بودند که ضمن تقدیر از یونس مقدم برای مستند از ماووت تا ملکوت، مستند خط نورانی به کارگردانی نادر فرجی به عنوان اثر برگزیده انتخاب می گردد.

((بخش فیلم کوتاه))
در بخش فیلم کوتاه از میان نامزدهای این بخش، فیلم‌ های حاوار به کارگردانی یونس شهباز، سیزده به در به کارگردانی ناصر طریحی و گِرا به کارگردانی طاهر پورمحمد، نامزدهای عنوان بهترین فیلم‌کوتاه این بخش را کسب کردند که با تقدیر از طاهر پورمحمد برای کارگردانی فیلم کوتاه گرا، جایزه این بخش به یونس شهباز برای فیلم کوتاه حاوار تعلق می گیرد.

به گفته وی بنا به تصمیم ستاد جشنواره از بسیجی هنرمند برادر ناصر یاری به دلیل بیش از دو دهه فعالیت مستندسازی در حوزه شهدای گرانقدر دفاع مقدس و خواهر زهرا جلیل پور به عنوان جوان ترین بسیجی هنرمند حاضر در جشنواره تجلیل می شود.

دبیر استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ادامه داد: بنا به شرایط کرونایی استان و به منظور پاسداشت و تجلیل از خدمات و ایثارگری های کادر درمان، مراسم اختتامیه برگزار نشده و تجلیل از هنرمندان به شیوه غیرحضوری خواهد بود.

عبدی یادآور شد: هنرمندان عزیز می توانند جهت دریافت لوح تقدیر و تندیس خود با مراجعه به مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن طبقه دوم سازمان بسیج هنرمندان استان جوایز خود را دریافت کنند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج هنرمندان جشنواره فیلم مقاومت جشنواره فیلم مقاومت شانزدهمین جشنواره میان آثار فیلم کوتاه علی سلطانی دفاع مقدس بخش فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این جشنواره آموزش‌های سلامت محور مربوط به سند تحول بنیادین و ساعت زیستی و بدنی با کمک دیگر سازمان‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت پسماند شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و پلیس راهور به دانش آموزان ارائه  و ارسال آثار فراخوان شد.

دکتر حاجی زاده افزود: در مجموع ۱۵ هزار اثر دانش‌آموزی به اداره سلامت و تندرستی استان ارسال که از این تعداد ۲۰ اثر حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری شد.

مراسم تجلیل از صاحبان  این آثار  امروز برگزار شد.

 اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام دارد.

دیگر خبرها

  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی