Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@16:10:26 GMT

آغاز معاملات پالایشی یکم چه زمانی است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۰۴۴۹

آغاز معاملات پالایشی یکم چه زمانی است؟

صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰درصدی هنگام عرضه، حال زیانی هشت درصدی برای سهامدارانش رقم زده است. در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت این صندوق نیز بهبود یافت که انتظار می‌رود با رشد این نماد‌ها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد. به گزارش پول نیوز، صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰درصدی هنگام عرضه، حال زیانی هشت درصدی برای سهامدارانش رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پایان معاملات بورس هفته گذشته، نماد‌های حاضر در صندوق پالایش یکم یعنی «شتران»، «شپنا»، «شبریز»، و «شبندر» در روند صعودی به سر بردند.

در پنجمین روز معاملاتی، شپنا با رشد پنج درصد بیش از نیمی از ساعت معاملات به صف خرید نشست. شبریز متعادل معامله شد و با رشد پنج درصدی قیمت ۲۹،۶۲۰ریال را ثبت کرد. شتران نیز به صف خرید نشست و رشد پنج درصدی را از آن خود کرد.

در ادامه شبندر نیز معاملاتش را با صف خرید آغاز کرد و همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. در پایان نیز با رشد پنج درصدی روز معاملاتی بعد را با قیمت ۲۷،۴۲۰آغاز خواهد کرد.

در نتیجه صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰درصدی هنگام عرضه، حال زیانی هشت درصدی برای سهامدارانش رقم زده است. با توجه به زیان ۲۴درصدی هفته گذشته، با معاملات این هفته ۱۶درصد از زیانش را جبران کرده است؛ بنابراین دارایی فردی که در زمان پذیره‌نویسی پنج میلیون تومان پالایش یکم خریده است؛ اکنون به چهار میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده است.

در پایان می‌توان گفت؛ در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت این صندوق نیز بهبود یافت. هم چنین انتظار می‌رود با رشد این نماد‌ها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت صندوق پالایش یکم هفته گذشته صف خرید رشد پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌ توجیه پروژه و بررسی ریسک‌های اقتصادی، در طرح توسعه میدان نفتی یاران به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه ملی با توجه به مجوزهای قوانین بالادستی همسو با تبدیل سرمایه‌های ملی به ثروت، سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک نفت و گاز را کلید زد.

یکی از خلأهای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، بهره‌برداری ناکافی ایران از میدان‌های نفت و گاز مشترک در مقایسه با همسایگان است که صندوق توسعه ملی، با رویکرد افزایش منابع ملی و پررنگ‌تر شدن نقش ایران در میدان‌های مشترک، آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام و قوانین بالادستی نیز این مجوز را صادر کرد.

بر این اساس و با درخواست شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌های فنی، مالی، اقتصادی و اهلیت شرکت، در فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یاران در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران سرمایه‌گذاری کرد، همچنین کارگروه سرمایه‌گذاری و ریسک صندوق توسعه ملی ضمن بررسی پروفایل ریسک و بازده طرح تصمیم به تأمین مالی این طرح از طریق مشارکت در قرارداد فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یاران به مقدار ۴۵ درصد به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار گرفت.

شایان یادآوری است که میدان مشترک نفتی یاران، متشکل از میدان‌های یاران شمالی و یاران جنوبی، در واقع امتداد میدان مجنون در عراق است که در محدوده ۱۲۰ کیلومتری غرب اهواز، غرب میدان آزادگان جنوبی قرار دارد، این میدان نفتی شامل سه مخزن سروک، گدوان و فهلیان می‌شود که نفت درجای آن در دو بخش شمالی و جنوبی یک میلیارد و ۶۰۰ بشکه برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • رشد ۷ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در سال گذشته
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • روز سبز بورس تهران