Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت از برگزاری مجامع الکترونیک پنج شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، "حسین فهیمی" گفت: اقدامات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم و کردستان در حال انجام است تا مجامع الکترونیک این شرکت‌ها به زودی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت افزود: در پی مرحله دوم طرح آزادسازی سهام عدالت که آزادسازی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در تمام استان‌های کشور با حدود ۳۰ میلیون سهامدار سهام عدالت را هدف گرفته و از ۱۸ تیر ۹۹ آغاز شد، عملیات ثبت و سپرده گذاری سهامداران سهام عدالت که با ماندن در روش غیر مستقیم، سهامدار یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند انجام شده و دارایی آن‌ها تخصیص یافته است. به این ترتیب، نماد‌های معاملاتی این شرکت‌ها به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

فهیمی افزود: شرکت سپرده گذاری پس از اجرای طرح‌های موفق ملی به ویژه طرح جامع «شناسایی الکترونیکی مشتریان» که برای اولین بار در این گستره در سطح کشور انجام شد، طرح «آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم» که بزرگترین طرح اجرا شده در بازار سرمایه کشور بوده و همچنین «توزیع مکانیزه و یکپارچه سود اوراق بهادار» به ویژه سود شرکت‌های بورسی بین ذینفعان، در حال حاضر در مرحله دوم آزاد سازی سهام عدالت در سطح شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خدمت جدید خود را تحت عنوان «برگزاری الکترونیکی مجامع عمومی شرکت ها» ارائه کرده است.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اظهار داشت: این خدمت جدید که مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور و براساس آخرین استاندارد‌ها و فن آوری‌های مورد استفاده در دنیا طراحی و نهایی شده است، برای اولین بار در کشور به این دسته از سهامداران ارائه و سپس در اختیار تمامی شرکت‌ها و سهامداران کشور قرار داده خواهد شد.

فهیمی گفت: این سامانه که تماماً توسط پیمانکاران و متخصصان داخلی و با همکاری کارشناسان و مهندسان این شرکت طراحی و توسعه یافته است، با حمایت، همکاری، راهنمایی‌ها و پشتیبانی مدیران ارشد و کارشناسان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ویژه اداره کل ثبت شرکت‌های تهران به زودی برای برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از خدمات سهامداری در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت منوط به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) است و مشمولانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، باید هر چه سریعتر ثبت نام و احراز هویت خود را در این سامانه انجام دهند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت افزود: بر این اساس، تمامی مراحل قانونی قبل از برگزاری مجمع، حین برگزاری و پس از آن به صورت مکانیزه برگزار شده و سهامداران امکان خواهند یافت علاوه بر حضور الکترونیکی در مجامع، رأی دهی، تبادل نظر، اعمال نظر، ارائه پیشنهاد، رد یا قبول پیشنهادها، نسبت به دستور‌های جلسه نیز اظهار نظر کرده و مدیران (اعضای هیات مدیره) شرکت‌های یاد شده را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح ملی شاهد تحقق یکی دیگر از اهداف کلان کشور در حوزه دولت الکترونیک باشیم.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت تاکید کرد: بهره مندی از خدمات سهامداری در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت منوط به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) است و مشمولانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، باید هر چه سریعتر ثبت نام و احراز هویت خود را در این سامانه انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده اند، در حال حاضر سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند و می‌توانند از حقوق سهامداری خود از طریق این شرکت‌ها بهره ببرند.

فهیمی، درخواست عضویت در هیات مدیره، بهره مندی از مزایای سهامداری، مشارکت در افزایش سرمایه، امکان فروش سهام تخصیص یافته و امکان وثیقه برای دریافت وام را از مهم‌ترین ویژگی‌های ثبت نام در سامانه سجام برای سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اعلام کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت سخنگوی ستاد آزاد مجامع الکترونیک ثبت نام شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه آغاز شد و جمعه شب تمام واریزی‌ها انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: سود سهام عدالتی که با توجه به بد عهدی برخی از شرکت‌ها کامل واریز نشد و در این راستا هم مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محمد باغستانی گفته بود: شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

اما این سود برای برخی واریز نشد که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

حالا مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند باید چه اقدامی انجام دهند؟ در همین راستا هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه سجام در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

در ادامه سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: مشمولانی هم که سود دوره‌های گذشته را دریافت و سود این دوره را دریافت نکرده‌اند می‌تواند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

در انتها نیز مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884711

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت‌تان کم شده بخوانید
  • گیلان چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را روشن خواهد کرد
  • جزئیات جدید از سود سهام عدالت متوفیان
  • ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش
  • عیدی گروه انتخاب الکترونیک آرمان به سهامداران
  • اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟
  • سود سهام عدالت به حساب چند سهامدار واریز شد؟
  • سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد
  • ۴۳ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند
  • پرداخت سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار