Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آذربایجان گفت، توافق سه جانبه روسیه-جمهوری آذربایجان-ارمنستان در خصوص آتش بس در قره باغ کاملا در راستای منافع کشورش بوده و باکو این جنگ را "پشت سر" گذاشته است.

 الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنرانی امروز جمعه برای مردم کشورa گفت: بعد از (امضای توافق آتش بس) ما مسیر توسعه خود را تسریع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به اهدافمان در میدان جنگ دست پیدا کرده‌ایم. سربازان و افسران ما قدرتشان را نشان دادند. ما در عرصه سیاسی نیز قدرت خود را نشان داده‌ایم و بیانیه سه جانبه به طور کامل منافع ما را رعایت می‌کند.

علی‌اف خاطرنشان کرد: جنگ قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پشت سر ماست. این چیزی است که کارشناسان بین‌المللی هم آن را متذکر می‌شوند. جمهوری آذربایجان به یک پیروزی چشمگیر در میدان جنگ دست یافته و به اهدافش در عرصه سیاسی دست یافته است.

علی‌اف با تاکید بر اینکه "راه حل نظامی" برای جنگ قره باغ بر طبق قوانین بین‌المللی حق جمهوری آذربایجان بوده، گفت، باکو هم اکنون آماده بازسازی روابطی عادی با ایروان به شرط حضور "نیروهای سالم" در آنجا است.

او تاکید کرد: ما سالهای زیادی تلاش کردیم این مساله را با تدابیر سیاسی حل کنیم. اما همه دنیا دیدند که موضع ارمنستان سبب غیرممکن شدن حل این مساله شده و یک راه حل نظامی حق ما بود. هنجارها و اصول بین‌المللی این حق را به رسمیت شناخته‌اند. این حق از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل به ما داده شده است. هر کشوری حق دفاع از خودش را دارد و ما هم از خودمان دفاع کردیم.

او بیان کرد: امروز ارمنستان با یک بحران داخلی مواجه است. این طبیعی است. زیرا یک شکست نظامی و آن هم چنین شکست شرم آوری نمی‌تواند به چیزی بجز ناآرامی در هر کشوری منجر شود. بنابراین مطمئنا اگر که بعد از پایان این بحران نیروهایی معقول به قدرت برسند، ما آماده برقراری روابط عادی با این نیروها خواهیم بود.

به گفته علی‌اف، باکو علاقمند به مشاهده پایان تمامی خصومتها در جنوب قفقاز و حامی ایجاد روابط عادی و عملی میان کشورهای منطقه است.

او بیان کرد: در طول جنگ من گفتم و باز هم می‌گویم که ما هیچ مشکلی با مردم ارمنستان نداریم. ما دست به پاکسازی قومی علیه مردم ارمنی آنطور که آنها علیه ما انجام دادند، نزدیم. ما بناهای تاریخی آنها را از بین نبردیم، ما از آنها محافظت می‌کنیم و همانطور که می‌دانید گامهای مهمی در ارتباط با این مساله اتخاذ کردیم.

علی‌اف ادعای طرف ارمنستانی درخصوص اینکه حدود ۹۰۰۰۰ آواره ارمنی از قره باغ وارد این کشور شده‌اند را رد کرده و گفت که این تعداد حداکثر ۶۵۰۰۰ نفر است.

علی‌اف واگذار کردن منطقه آغدام به جمهوری آذربایجان را به ساکنان این منطقه تبریک گفته و عنوان کرد، که آنها دیگر آواره نخواهند بود.

وی افزود: اکنون یک دوره جدید برای آغدام شروع می‌شود. ما برنامه‌های بزرگی داریم.ایسنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان قره باغ علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح ما آماده هستند و منتظرند رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه مراسم رژه ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال‌های اخیر در خود داشته است. ابتدا تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون چنین نیروی زمینی‌ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده‌ایم.

وی افزود: نیروی زمینی تسلیحاتی را وارد نیرو کرده که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نیروی زمینی به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.

امیر حیدری درباره عملیات «وعده صادق» گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم افزا عمل می‌کنند و به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ‌هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند، مماشات نخواهد کرد. ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و ۸ سال در برابر قدرت‌های دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند.

فرمانده نیروی زمین در پایان گفت: رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

کد خبر 745399

دیگر خبرها

  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • رژیم صهیونیستی بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند
  • امروز، تشییع مربی سابق پرسپولیس
  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • دعوت از یازده بازیکن آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی والیبال