Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:20:14 GMT

هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۲۱۰۵

هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد

در این اطلاعیه وقوع بارش‌ها از نواحی غربی استان و از عصر فردا (شنبه) تا پایان روز یکشنبه اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه اعلام کرد بارش باران و برف در برخی نقاط استان به صورت رگباری و همراه با رعد و برق، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید لحظه‌ای خواهد بود. 

بر اساس این گزارش، مخاطره‌هایی همچون آبگرفتگی و ایجاد رواناب بویژه در نواحی غربی و برخی نقاط جنوبی استان، همچنین بارش برف، وزش باد شدید در نقاط کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  توصیه کرد در این ایام، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها همچنین عدم صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تأمین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان مورد توجه قرار گیرد.

نیشابور با کمینه دمای هوای هشت درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها مشهد سازمان هواشناسی كشور بارندگی نیشابور بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان هواشناسی كشور بارندگی نیشابور بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی مشهد سازمان هواشناسی كشور بارندگی نیشابور بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی

زهرا 

آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا ظهر فردا بارش‌ها در استان ادامه دارد. بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی و نیمه شرقی استان حجم بیشتری دارد به‌گونه‌ای که ایجاد روان‌آب و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد. 

وی افزود: ظهر فردا، بارش‌ها محدود به نیمه شرقی و شمال شرق استان خواهد بود و در اواسط روز دوشنبه، این سامانه از استان خارج می‌شود و بعدازظهر فردا جوی به‌نسبت پایدار در استان حاکم خواهد شد.

گفتنی است روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا صبح فردا در سطح استان ادامه دارد اما از ساعات ظهر، روند افزایش دما به خصوص در دمای روزانه در سطح استان رخ خواهد داد.

به 

 گفته وی، بارش باران در مشهد تا اواخر وقت امشب ادامه دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ١۵ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١١ درجه و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد رسید. اکنون دمای مشهد ٩ درجه است.

طی شبانه‌روز گذشته، جوین با دمای ٢ درجه و مه‌ولات‌ با دمای ٢٠ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از تربت‌حیدریه با ۵٠ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

همچنین بیشترین میزان بارش باران از دانشگاه بینالود طرقبه‌شاندیز به میزان ١٠.۵ میلیمتر و از درگز به میزان ١٠.٢ دهم میلیمتر گزارش کرده است. همچنین در رتبه بعدی، قوچان به میزان ٩.۶ میلیمتر،  خوشاب به میزان ٩.۵ میلیمتر و گلمکان به میزان ٩.٣ میلیمتر و ایستگاه فرودگاهی مشهد به میزان ٧ میلیمتر بارش داشته‌اند. از شهرستان‌های قوچان، گناباد و تربت‌جام مه رقیق گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • نگاهی به بارش باران و تگرگ در جاده مشهد - فریمان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان
  • بارش برف و باران در راه است