Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تخریب ساختمان بانوی بندرعباسی، اظهار داشت:  حادثه تخریب خانه بانوی بندرعباسی، بسیار تاسف بار و نگران کننده است.

وی افزود: موضوع تخریب خانه خانم بندرعباسی از جمله مواردی است که تکرار شده و این باعث نگرانی و تاسف است که نشان از خلا قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ریشه این اتفاق قاعدتا یک توسعه یافتگی نامتوازنی است که هزینه آن را نباید افراد کمتر برخوردار بدهند. متاسفانه شاهدیم هزینه آن را یک زن سرپرست خانواری که آلونکی برای خود دارد، بدهد و کرامت او زیر سوال برود و اینگونه با او برخورد شود.

قاسم پور در ادامه عنوان کرد: قاعدتا در سطح کلان باید نسبت به مقابله با این مسئله و کاهش حاشیه نشینی و مواردی که ایجاد شده تدابیری اندیشیده شود.

وی بر همین اساس یادآور شد: در اجرای قانون ولو اینکه حتی قانونا هم مامور شهرداری مُحق بوده که بحث را پیگیری کند، هیچ کسی اجازه ندارد که کرامت انسان‌ها را مخدوش کند و این کاری که ما می‌بینیم نوعا در این فضاها کرامت انسان‌ها مخدوش شده زن و مرد هم نمی‌شناسد.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه هر خانواده‌ای یا فردی که کرامت او حفظ نشود برای ما قابل پیگیری است، گفت: آن چیزی که باید در قانون شهرداری‌ها حتما پیگیری شود این است که مامور شهرداری نتواند قهرا به این سبک رفتار کرده و این عوارض را به بار بیاورد.

وی تصریح کرد: این بحثی است که حتما در مجلس بنده و همکارانم پیگیری می‌کنیم که این اصلاحات هم در سطح کلان و هم در سطح اصلاح قانونی در این موارد خاص، ‌اتفاق بیفتد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد که بنا داریم این موارد را حتما در مجلس پیگیری کنیم تا حتما این ایرادات برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زنان مجلس فاطمه قاسم پور بندرعباس زن بندرعباسی تخریب خانه رئیس فراکسیون زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها ادامه داد، در جدیدترین واکنش به این تصمیم وزارت کشور، جلال محمودزاده نماینده مهاباد و منتقد مجلس یازدهم، در خصوص موضوع گشت ارشاد و حجاب بان ها، در یادداشتی خطاب به وزیر کشور که انتخاب منتشر کرده، نوشت:

اخیراً شاهد برخوردهای غیرمتعارف و غیرقانونی افرادی تحت عنوان حجاب‌بان یا گشت ارشاد در قالب طرح نور با بانوان و دختران دانشجو در سطح کشور هستیم که این امر باعث درگیری‌هایی بین مامورین گشت امنیت اخلاقی با بانوان در خیابان‌ها گردیده است.

متاسفانه این برخوردها با ادعای اجرای قانون صورت می‌گیرد این در حالیست که قانون عفاف و حجاب که بدلیل داشتن ایرادات قانونی، شکلی و شرعی بارها توسط شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته و هنوز هم نهایی نشده است لذا جناب وزیر سوال اینجاست که به استناد کدام قانون مامورین به خودشان اجازه می‌دهند که با این شیوه با بانوان برخورد کنند؟

جنابعالی به عنوان متولی امنیت کشور باید مجری قوانین باشید نه اینکه اجازه دهید بر خلاف ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بانوان را با قهر و تهدید سوار بر خودروهای گشت نمایند!

تا کی می‌خواهید به این شیوه نادرست برخورد با مقوله حجاب ادامه دهید؟

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897870

دیگر خبرها

  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت ها
  • حسینی: هیچکس از من هنجارشکنی و بی قانونی ندیده است/اقدامم در اراک برای جلوگیری از تنش بود
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • کمبود شیرخشک آپتامیل پپتی ۲
  • ارشاد اقناعی