Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:18:15 GMT

حسین پورحسین درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۴۰۸۷

حسین پورحسین درگذشت

جلیل فخرایی ـ شاعر و روزنامه نگار ـ با اعلام این خبر، در توصیف زنده‌یاد پورحسین‌ گفت: او از فعالان باسابقه مشهدی در حوزه سینما بود که معاونت امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان را نیز در کارنامه خود داشت. کتاب ماندگار «صد سال سینما در مشهد» توسط او در سال ۱۳۸۹ منتشر شد.

فخرایی درباره سابقه حرفه‌ای زنده‌یاد پورحسین‌ یادآور شد: استاد پورحسین سال‌ها با روزنامه قدس همکاری داشت و سال گذشته در روز خبرنگار به عنوان پیشکسوت حوزه رسانه مورد تقدیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مشهد از جمله پژوهشگران و علاقه‌مندان به هنر سینما بود که بخش اعظمی‌ از عمرش را صرف کار سینما و روزنامه‌نگاری کرد.

در ابتدای کتاب «صد سال سینما در مشهد» عنوان شده است که این کتاب از نگاه تماشاگران سینما تدوین شده و در آن از واژه‌نگاری‌های ژورنالیستی پرهیز شده است. کتاب نثری کاملا ژورنالیستی و غیرآکادمیک دارد. بخش زیادی از «صد سال سینما در مشهد» در سال ۱۳۷۸ با عنوان «پرسه در ایام، با سینما از گذشته تا امروز» با نگارش و گفت‌وگوی حسین پورحسین و به تنظیم حسین نخعی شریف، در هفته نامه شهرآرا منتشر شد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1457793

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روزنامه نگاری سینمای ایران رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228395 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت