Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-24@03:34:12 GMT

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۴۱۱۱

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد

دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد. جنوب نیوز: رضا ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت، در حالی از سمت خود استعفا داد که در سه دهه اخیر علاقه وافری به انجام مطالعات بالینی بر روی ایرانیان و ارائه اطلاعات آن به بیگانگان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت، شب شنبه با استعفا از این وزارتخانه، در توضیحات مفصلی دلایل این استعفا را توضیح داده است.

ملک‌زاده در متنی که منتشر کرده که به طرح مطالعات کوهورت اشاره کرده و درباره آن اینطور نوشته است:‌

«در خصوص مطالعات اپیدمیولوژی کووید -۱۹ نیز در حالی توان پژوهشگران ایران در این حیطه را زیر سوال برده‌اید که ایران سابقه مطالعات کوهورت آینده‌نگر وسیع را داشته و به مطالعات ملی اپیدمیولوژی آینده‌نگر در جهان شناخته شده است و تلاش‌های علمی ایران در این نوع مطالعات به همکاری‌های علمی بی‌شمار و دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی ماندگار انجامیده است. مطالعات اپیدمیولوژیک کووید -۱۹ به پشتوانه تجارب در چنین مطالعاتی در حال انجام است.»

به گفته کارشناسان، بر اساس مطالعات ژنتیکی در ایران حدود ۱۸ قومیت مختلف و تنوع ژنتیکی وجود دارد با وجود این، تقریباً در تمام شهرهای ایران وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده، پس یا مقاومت ایرانیان نسبت به این بیماری کمتر از مردم کشورهای همسایه است که در آنها بسیار موارد ابتلا و مرگ کمتر از کشورمان بوده یا احتمالاً ویروس کرونا در ایران جهش غیرعادی پیدا کرده است.

این احتمال از آن جهت عقلانی به نظر می‌رسد که رضا ملک‌زاده اخیراً اعلام کرده بود که بر اساس یک تحقیق گسترده در سازمان جهانی بهداشت که ۳۰ کشور در آن مشارکت فعال داشته‌اند ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد کارآزمایی قرار گرفته و بر روی آنها داروهایی مختلف سایر بیماری‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و از تعداد بیمارانی که مورد آزمایش بالینی قرار گرفته‌اند بیش از ۳۰۰۰ بیمار ایرانی بوده‌اند!

به عبارت ساده‌تر دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و عجیب‌تر این که پس از این همه دست و دل‌بازی ضد امنیتی، معاون محترم وزیر بهداشت اعلام کرده داروهای گران‌قیمتی که روی این افراد آزمایش شده هیچ تاثیری در بهبود بیماری کرونا نداشته‌اند! البته این اولین گاف امنیتی ملک‌زاده نیست.

کوهورت چیست؟

درباره مطالعات کوهورت که ملک‌زاده به آن افتخار کرده، انتقادات مهمی هم وجود دارد.

ایشان از سال ۱۳۶۶ با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تخصیص صدها میلیارد بودجه  بر روی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از همه نژادهای ایرانی، مطالعه‌ای تحت عنوان کوهورت پرشین  پی‌ریزی کرده است. بر این اساس، مجموعه‌ای از ۴ مطالعه در سنین مختلف با اهداف متفاوت شامل کوهورت نوزادان، نوجوانان، سالمندان و بالغین انجام شده و در هر یک، تأثیر عوامل مختلف بر بیماری‌های آن گروه سنی اطلاعات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در اختیار بیگانگان قرار داده شده است.



 بنابراین اگر در ویروس کرونایی که در ایران شیوع پیدا کرده جهشی پیدا شود یا ایرانیان نسبت به این بیماری و دیگر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر باشند، جای تعجب نیست، عجیب‌تر این که ایشان در طول سالیان گذشته ثابت کرده عملاً مخالف سرسخت اجرایی شدن بندهای ۱۲ و ۱۴ ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام بهداشت از سوی مقام معظم رهبری می‌باشد، یعنی بندهایی که مقام معظم رهبری خواستار توجه به طب ایرانی اسلامی و خروج از سلطه سازمان بهداشت جهانی شده‌اند!

ملک‌زاده از مخالفان جدی انواع درمان‌های طب سنتی و ایرانی از جمله حجامت بوده و تنزّل دهنده رتبه طب سنتی از معاونت به دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت بود، مقاومت و اقدامات زیادی علیه روش‌های بومی و سنتی دلسوزان و فعالین طب ایرانی اسلامی در ۸ ماه گذشته برای درمان کرونا انجام داده است.

 احتمال این که عده‌ای از تصمیم گیران در جامعه جهانی و ایران منافع خود را به جای درمان کرونا، در کروناهراسی می‌بینند از این جهت قوت می‌یابد که بدانیم از زمان پاندمی شدن کرونا در سطح جهانی، ثروت میلیاردرهای جهان ۲۷ درصد افزایش داشته است و در ایران نیز دولت آقای روحانی به دلیل ناکارآمدی در عرصه‌های، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یکی از ناکارآمدترین دولت‌ها در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی بوده است.

 پس ادامه پاندمی کرونا تا آخر این دولت می‌تواند اذهان عمومی را نسبت به پاسخگویی دولت مشغول کند، این احتمال آنگاه قوت می‌یابد که بدانیم در ستاد ملی کرونا که سکان مقابله با کرونا را در اختیار دارد، هیچ نماینده‌ای از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد! سازمان پدافند غیرعامل کشور که باید متولی کار باشد، عضو این ستاد نیست و... این ستاد علی‌رغم جایگاه منحصر به فردی که دارد عملاً توسط افرادی مانند دکتر رضا ملک‌زاده! دکتر مینو محرز! دکتر مسعود مردانی، و تنی چند از افراد همفکر آنها هدایت می‌شود و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یعنی آقای هملمن عملاً دستورات آقای آنتونی فائوچی آمریکایی را به معاونان وزارت بهداشت از جمله آقای ملک زاده ابلاغ کرده است.

گرچه در اوج بحران کرونا و آغاز محدودیت‌های سخت در سراسر کشور برای کنترل شیوع کرونا، این استعفا ممکن است نگران کننده به نظر برسد اما باید امیدوار بود با رفتن ملک‌زاده بخشی از گره کور مبارزه با کرونا را که در مهمترین حوزه آن یعنی تحقیقات، با عملکردی ضعیف صدای وزیر بهداشت را هم درآورده بود، باز شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت رضا ملک زاده درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل

  روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر و حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق عنوان کرده‌است. این اولین مقام ارشد نظامی اسرائیلی است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می‌دهد.در ۷اکتبر (۱۵مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان‌الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند.این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد‌اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و این جنگ پس از۱۹۹روزهمچنان ادامه داردورژیم صهیونیستی که مدعی بود کاررا درمدت زمان کوتاهی یکسره خواهد کرد، حالا نه‌فقط به پیروزی دست نیافته، بلکه دررسیدن به اهداف خود(نابودی حماس و آزادی اسیران)شکست خورده است.
 
شوک امنیتی به واشنگتن و تل‌آویو 
صهیونیست‌ها که در جنایت علیه مردم نوار غزه تمامی مرزها را پشت سر گذاشتند با نشان دادن حجم تخریب‌ها و ورود به برخی مناطق تلاش کردند به افکار عمومی القا کنند که کار تمام شده و در آستانه برگزاری جشن پیروزی هستند. اما استعفای بلندپایه‌ترین مقام امنیتی ــ ‌نظامی این رژیم به‌وضوح بیانگر عمق فاجعه در اراضی اشغالی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با تبعات ناشی از دو شکست همزمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند: یکی شکست در اهداف تعیین‌شده در جنگ غزه و دیگری، عدم پیش‌بینی واکنش قاطعانه و گسترده ایران و در نتیجه، شکست نظامی ــ عملیاتی در برابر تهران. بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد رسید. دستور العمل رسانه‌های وابسته به لابی صهیونیسم در آمریکا و اروپا، آن هم در قبال عملیات مقتدرانه وعده صادق از ابتدا مشخص بود: سانسور، تحریف و کتمان ابعاد فرامتنی و میدانی این عملیات با هدف القای کاذب برتری راهبردی رژیم اشغالگر در منطقه. با این حال هر اندازه زمان می‌گذرد، شاهد روایتگری‌های ناخواسته‌ای هستیم که این سیاست خبری و تبلیغاتی رسانه‌های طرفدار اسرائیل را به چالش می‌کشد.

بایدن هم بهت‌زده است!
وال‌استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش خود، ماجرای عملیات موشکی و پهپادی ایران به عمق استراتژیک اراضی اشغالی را این‌گونه روایت می‌کند: «پرزیدنت بایدن و تیم امنیت ملی او در روز ۱۳ آوریل بانگرانی فزاینده گزارش‌های ناظران در اتاق وضعیت کاخ سفید را دریافت می‌کردند. جایی که ابتدا ۳۰پهپاد، سپس ۸۰ پهپاد و بعد ۱۰۰ پهپاد در آسمان منطقه قابل مشاهده بود. دسته‌ای از پهپادها از قبل در هوا بود و زمان رسیدن آنها همزمان با موشک‌ها بود و رگبار عظیمی که بایدن و دستیارانش از آن بیم داشتند که بتواند دفاع تقویت‌شده‌ای را که آنها و اسرائیل بیش از یک هفته برای آماده‌سازی آن صرف کرده بودند، تحت تأثیر قرار دهد.»این روایتگری بسیار معنادار است، زیرا نشان می‌دهد برخلاف آنچه مقامات آمریکایی و صهیونیستی در روزهای منتهی به عملیات وعده صادق روایت کرده‌اند، اساسا قدرت بازدارندگی واشنگتن و تل‌آویو در تقابل با جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای نبوده که به اطمینان آنها نسبت به مدیریت بحران منجر شود.این مسأله خود را در جریان عملیات وعده صادق نشان داد، جایی که اهداف مدنظر جمهوری اسلامی ایران در نقب، مورد اصابت هدفمند موشک‌ها قرار گرفت و بنا بر اذعان صریح بن گویر، وزیر امنیت داخلی و دیگر منابع سیاسی،نظامی وامنیتی در اراضی اشغالی تلفات بسیار سختی را به دشمن صهیونیستی وارد ساخت. مروری بر ادبیات و متن گزارش وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، در برابر یک صحنه عجیب و بهت‌آمیز قرار گرفته‌اند که قدرت پیش‌بینی و آینده‌نگاری آن را از قبل نداشته‌اند.

قدرت ایران در مدیریت میدان
مقامات آمریکایی و صهیونیستی در زمان اقدام وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر علیه حریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، هرگز تصور پاسخ ایران، آن هم در این سطح را نمی‌کردند.  بنا به تعبیر گویای رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، کلیت این عملیات و ابعاد فرامتنی آن، نشان‌دهنده تسلط ایران بر قواعد منازعه با دشمن صهیونیستی در منطقه و فراتر از آن، قدرت مدیریت صحنه توسط ایران است. این همان گزاره‌ای است که دشمنان این مرز و بوم سال‌ها در‌صدد مخدوش‌سازی و عدم تحقق آن بودند اما عملیات وعده صادق، نقطه آشکارساز برتری راهبردی و تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سخت‌ترین اقدامات دشمن است.  کمترین شبهه‌ای وجود ندارد که کاخ سفید و تل‌آویو نه‌فقط در زمان وقوع عملیات وعده صادق، بلکه در روزهای پس از آن نیز دچار شوک و بهت‌زدگی شده‌اند و این استیصال مطلق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
  • حقوق از جیب مردم، خوش رقصی برای بیگانگان / حواشی عجیب و هنجارشکنانه دروازه‌بان استقلال
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران