Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم شده و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» صبح امروز در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویرحمد اظهار کرد: طرح محله محور مقابله با کرونا با نام «شهید حاج قاسم سلیمانی» بوده و استاندار به عنوان رئیس طرح، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون طرح و فرمانده سپاه هر استان به عنوان فرمانده عملیات طرح در نظر گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوع عملیات مقابله با کرونا در محلات و مناطق با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج، باید محلات متناسب با جمعیت تقسیم‌ بندی شود تا در اجرای کار دچار پراکندگی نشویم.

 

وی ادامه داد: با توجه به شناختی که کادر مراکز بهداشت و نیروهای بسیج و سپاه از مناطق دارند، در اجرای طرح مقابله محله محور با ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ ها نظیر حضور متنفذین و معتمدین محلی استفاده شود.

 

«پرویز یزدان پناه» هم این نشست، گفت: در طرح مقابله محله محور سعی شود بر اجرای مراسم‌ های عزا و عروسی نظارت کافی صورت گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متاسفانه با تمام تذکرات و هشدارها همچنان در برخی مناطق مراسم‌ های عزا و عروسی برگزار می‌شود و از خلال همین مراسم‌ها بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

 

وی بر ارشاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها برای پرهیز از حضور در دورهمی خانوادگی و مراسم‌های عزا و عروسی تاکید کرد.

 

«محمدمهدی بانشی» هم در این نشست، به مشارکت سپاه و بسیج در فاز جدید مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: سوق دادن کمک‌ های مومنانه به سمت افراد دارای کووید ۱۹ که در خانه قرنطینه هستند نخستین برنامه این طرح است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی افراد باید در قرنطینه باشند اما برای خرید مایحتاج روزانه خود از خانه خارج می‌شوند؛ برای مثال فرد مسن دارای بیماری فشار خون برای تهیه دارو مجبور به ترک خانه می‌شود که در این طرح از ظرفیت تیم‌های بسیجی استفاده خواهد شد.

 

بانشی با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند، ادامه داد: ۸۱ درصد مرگ و میرها مربوط به همین گروه‌ها هستند که تامین احتیاجات گروه‌های پرخطری که سالم هستند و به بیماری دچار نشدند مورد توجه است.

 

وی یادآور شد: پیگیری وضعیت افرادی که قبل و بعد از تست مثبت از خانه خارج شده و احتمالا کسانی را آلوده کردند که اگر به رپید تست مجهز شویم دیگر نیازی نیست افراد مدت زیادی منتظر جواب تست بمانند.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته مهم که از آن غافل شدیم رعایت پروتکل‌ها در درمان افراد در معرض و گروه‌های پر خطر هستند، این افراد حتی اگر علائم ندارند هم باید درمان سرپایی دارو را بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم می‌شوند و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود که این مراکز جمعیت پنج هزار نفری تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

بانشی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و بسیج در این طرح، گفت: با استفاده از سامانه «سیب» رهگیری افراد قرنطینه در خانه انجام می‌شود و مراقب‌ها افراد مثبت خود را خواهند شناخت و بهورزان مراقبت از افراد قرنطینه خانگی را با تلفن ثابت انجام می‌ دهند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی کمک های مومنانه قرنطینه ویروس کرونا کرونا سپاه بسیج کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند