Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد نصر هنرمند طراح و خواننده درباره تلفیق طراحی و موسیقی در کارهایش به خبرنگار مهر گفت: به نظر من هنرها به نوعی با هم در ارتباط هستند و هارمونی‌های یکسانی دارند و این مساله به روحیه هنری هر فرد بر می‌گردد که می‌تواند در زمینه بروز چند هنر مختلف کمک کند. وقتی در حال طراحی هستم، به موسیقی نیز گوش می‌دهم و موسیقی به نوعی در بیان احساسم روی بوم کمک می‌کند، چراکه تأثیر نقاشی و طراحی بسیار عمیق‌تر از عکس است و به همین دلیل نقاشی‌ها ماندگارتر از عکس‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چون من طراحی و موسیقی را همزمان (از ۹ سالگی) آغاز کردم، واقعاً ارتباط عمیقی بین این دو هنر احساس می‌کنم. همیشه سعی می‌کنم آهنگین بودن یک تصویر و چرخش چشم بر تابلو و نقاط طلایی را با حسی که از موسیقی می‌گیرم، انتقال دهم که اتفاقاً از مخاطبان آثارم نیز بسیار درباره آهنگین بودن یک تصویر زیاد شنیده‌ام.

نصر با بیان اینکه هنرها از هم تأثیرپذیر هستند، پویایی طرح‌هایش را متأثر از موسیقی دانست و توضیح داد: به نظر من هنرمندان صرفاً بروزدهنده یک هنر نیستند و هنری که ذاتاً در درون انسان‌ها وجود دارد، هنر را زیباتر می‌کند که به مرور زمان و بالا رفتن تجربه یک هنرمند، تقویت می‌شود. همیشه هنرمندهایی که کارهای ویژه دارند، آنهایی هستند که می‌توانند هنر ذاتی خودشان را منتقل کنند و همین هنر ذاتی است که سبک را به وجود می‌آورد و چیزی که در وجود آنهاست، سبک‌شان را تقویت می‌کند و می‌سازد.

وی که طراحی سیاه قلم را به صورت حرفه‌ای از ۱۵ سال پیش آغاز کرده است، درباره انتخاب سوژه‌هایش گفت: معمولاً سوژه‌هایی را که کنتراست بالا در تصویر ایجاد کنند، تصویر می‌کنم. ممکن است خیلی از سوژه‌ها در نگاه اول زشت به نظر آیند ولی زمانی که طراحی می‌شوند، آنها را زیبا می‌دانند و این همان تأثیری است که طراحی روی تصاویر می‌گذارد. از آنجایی که خیلی به محیط زیست علاقمند هستم، خیلی از سوژه‌هایم در حمایت از حیوانات هستند.

این هنرمند جوان همچنین درباره طراحی پرتره نیز بیان کرد: سعی می‌کنم از سوژه‌هایی برای پرتره بهره بگیرم که در آنها معنایی وجود داشته باشد و عمقی در نگاه سوژه باشد. در این صورت است که می‌توانم با سوژه ارتباط عمیق روحی برقرار کنم تا آن را زیباتر و عمیق‌تر به تصویر بکشم. در این مسیر به گونه‌ای طراحی می‌کنم که مخاطب نیز با سوژه درگیر شود و بر او تأثیر بگذارد، چون معتقدم رسالت کار هنری همین تأثیر بر مخاطب است. از جمله پرتره چهره‌هایی که طراحی کرده‌ام می‌توانم به پرتره محمدرضا شجریان و بهروز رضوی اشاره کنم.

وی در پایان درباره برنامه آینده‌اش گفت: در حال انجام مذاکراتی برای حمایت بیشتر از محیط زیست هستم و به همین منظور با سفارت استرالیا برای برپایی نمایشگاه طراحی در بزرگترین خط ساحلی استرالیا به منظور حمایت از گونه‌های مختلف حیوانی که در آتش‌سوزی استرالیا از بین رفتند، مذاکراتی داشتم. همچنین نمایشگاه‌های دیگرم نیز با هدف از حمایت از حیوانات برگزار خواهند شد.

حامد نصر متولد ۱۳۶۳ است و نزدیک به ۳۰ کتاب نوشته است. طراحی را از ۹ سالگی و همزمان با موسیقی شروع کرد. به دلیل علاقه‌اش به کنتراست بالا در تصویر، به سیاه قلم علاقمند شد و آثارش را با متریال ذغالی که خودش تولید می‌کند، طراحی می‌کند. چندین نمایشگاه انفرادی در سبک سیاه قلم هایپررئال و اکسپرسیونیسم برگزار کرده است. او همچنین خواننده آذری زبان است که با یکی از آهنگ‌هایش برای دریاچه ارومیه معروف و آلبومش نیز منتشر شده است.

کد خبر 5076364

منبع: مهر

کلیدواژه: حامد نصر محمدرضا شجریان بهروز رضوی دریاچه ارومیه طراحی نقاشی فیلم کوتاه ویروس کرونا شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی تئاتر ایران موسیقی ایرانی برنامه رادیویی رادیو ایران حضور هنر ایران در جهان معرفی کتاب رسانه ملی رادیو نمایش حسین مسافر آستانه سوژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد