Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت موضوع استفاده بهینه از منابع تامین آب کشاورزی گفت: همکاری بین دستگاه‌های مرتبط با امور کشاورزی شهرستان برای جلوگیری از هدررفت آب امری ضروری است.

او با توجه به گستردگی حوزه رودخانه کرخه و اهمیت موضوع حفاظت از منابع آب شهرستان بر استقرار اداره امور آب در حمیدیه تاکید کرد و افزود: امور آب منطقه تا استقرار اداره در شهرستان و به منظور سهولت دسترسی کشاورزان جهت عقد قرارداد آبیاری، نماینده خود را در شهرستان به صورت ۲ روز در هفته مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور باید نسبت به بازسازی و زیباسازی ساحلی کرخه نور در محدوده شهر با شهرداری حمیدیه همکاری لازم را داشته باشد، اظهار داشت: ایمن سازی و تثبیت دیواره رودخانه کرخه نور حد فاصل جاده روستای صدره سید یعقوب و حماد یک ضرورت است.

فرماندار حمیدیه با اشاره به اینکه سازمان آب و برق خوزستان به منظور تکمیل پروژه احداث سیل بند این شهرستان و زیباسازی ساحلی رودخانه کرخه در محدوده شهر باید با شهرداری حمیدیه همکاری لازم داشته باشد، تصریح کرد: لایروبی زهکش ها، تخلیه آب کشاورزی و لایروبی انهار و کانال‌ها آبیاری برای حفظ جان و مال روستاییان و احشام آن‌ها و همچنین نصب گاوین (حفاظ) بر رودخانه کرخه و شبکه‌های آبیاری حدفاصل روستا‌های ازرگ، ملیحه یک، سید حسین، سید یابر و صدره سید یعقوب بخش گمبوعه باید در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع آب آب کشاورزی رودخانه کرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار