Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدینه نگاه با اشاره به برنامه های گروه جهادی هیئت نورالرضا(ع) در موج سوم کرونا گفت: در راستای تحقق منویات رهبری توزیع بسته های حمایتی به خانواده های نیازمند در دستور کار این گروه جهادی قرار گرفته است.

«محمود مدینه نگاه» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های گروه جهادی هیئت نورالرضا(ع) در موج سوم بحران کرونا اظهار کرد: در موج سوم بحران کرونا و در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری اقدام به تهیه و توزیع سبد ارزاق میان خانواده های نیازمند کردیم زیرا که بسیاری از خانواده های نیازمند با توجه به شرایط اقتصادی به این بسته های حمایتی نیازمند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه جهادی هیئت نورالرضا(ع) بیان کرد: در همین راستا ما خانواده های آسیب دیده را به سه بخش تقسیم کردیم، تا به  آنها خدمات ارایه دهیم، بخش اول کسانی بودند که به دلیل بحران کرونا از کار بیکار شده بودند، گروه دوم کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی امکان پرداخت اجاره منازلشان را نداشتند و گروه سوم بیمارانی که توان خرید دارو را نداشتند.

 

مدینه نگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده از زمان شیوع ویروس کرونا به همت این گروه جهادی گفت: در ابتدای شیوع این بیماری با توجه به کمیاب بودن ماسک و مواد ضدعفونی کننده با برپایی ایستگاههای سلامت 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده،15 هزار ماسک و 150 بسته سبد ارزاق در چند مرحله توزیع شد، ضمن اینکه اجاره منزل 20 خانواده نیازمند به همت خیرین پرداخت شد.

 

مدیر گروه جهادی هیئت نورالرضا(ع) در ادامه با اشاره به خدمات عمرانی ارایه شده از سوی قرارگاه محرومیت زدایی این هیئت در منطقه جنوب کرمان گفت: در منطقه اسماعیلی جنوب کرمان قریب 40 روستا تحت پوشش این قرار گاه است و در طول سالهای گذشته برای 30 خانواده کپرنشین منزل مسکونی ساختیم و در روستاهای محروم این منطقه سه باب مدرسه و سه باب مسجد بنا کردیم.

 

مدینه نگاه خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای خانواده های روستاهای جنوب کرمان هم توانستیم برای 50 خانوار در زمینه دامداری اشتغال ایجاد کنیم تا با پرورش و نگهداری دام بتوانند کسب درآمد داشته باشند. به طور مثال به یک خانواده پنج دام داده بودیم که امسال آن را به ۱5 دام افزایش داده بودند.

 

مدیر گروه جهادی هیئت نورالرضا(ع) همچنین خریداری تجهیزات کشاورزی برای روستاییان تحت پوشش را بخش دیگری از اقداماتی دانست که توسط این گروه جهادی در روستاهای جنوب کرمان انجام شده است و تصریح کرد: در بحث اشتغال آفرینی نیز ما برای روستاییان این منطقه دستگاه جوجه‌کِشی خریداری کردیم و به آنها فرایند فرایند تولید جوجه بوقلمون را آموزش دادیم که این خانواده‌ها با نگهداری و پرورش بوقلمون توانستند، آنها را در مدت 30 روز به فروش برسانند و از این طریق برای آنها  درآمدزایی فراهم شد.

 

 وی یکی دیگر از برنامه های این هیئت را اجرای طرحی با عنوان«اولین دیدار» دانست و گفت: با کمک خیرین چندین سال است که در روستاهای محروم، اعزام مردمی که تاکنون به مشهد مقدس و بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) سفر نکرده اند، را فراهم کردیم که در حال حاضر این طرح به دلیل شرایط کرونا متوقف شده است که پس از عبوراز این بحران اجرای این طرح از سرگرفته می شود.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدینه نگاه جنوب کرمان مدینه نگاه موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

شرکت آبفای زرند در اطلاعیه ای اعلام کرد: 

بامداد امروز با حضور زنگی آبادی معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمان، طاهری زاده بخشدار مرکزی زرند، اسلامی مدیرامور آبفا شهرستان زرند، کارگر و نیروهای جهادی اداره آبفای شهرستان زرند حدود ۱۰۰ مترخط انتقال مجتمع جلگه‌شور که در اثر سیل دیروز تخریب شده بود، تعویض شد.

با این اقدام جهادی از قطعی آب جلگه شور و ۱۱ روستا جلوگیری شد .  

درضمن این خط ۲ سال دچار مشکل بود که با تعویض این خط لوله، مشکل این خط انتقال مرتفع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم