Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح خوانا از اول دی ماه گفت:بیشتر دانش‌آموزان تمرینی برای صحبت کردن ندارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح تحولی خوانا، اظهار کرد: نظام آموزشی کشور فقط به تعدادی از دانش‌آموزان یعنی شاگردان اول، دوم و سوم فرصت می‌دهد و آنها امکان صحبت کردن برایشان وجود دارد، بیشتر دانش‌آموزان تمرینی برای صحبت کردن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جای آنکه خروجی را در برگه امتحان بسنجیم باید آن را در رفتار دانش‌آموزان بررسی کنیم؛ در طرح خوانا با توجه به مهارت‌های هدف گذاری شده برای هر پایه تحصیلی تلاش می‌کنیم تا دانش آموز سطح مطلوبی از مهارت‌ها را کسب کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دبستان جایی است که در آن دانش‌آموزان ادب را فرا میگیرند بنابراین سه مهارت تربیت، مسئولیت پذیری و جرات پذیری را مد نظر داریم دانش‌آموزان در مواقع لازم باید بتوانند نه بگویند آن هم بدون توسل به خشونت.

آغاز طرح خوانا از اول دی ماه در 5 درصد مدارس

حکیم زاده با اشاره به اینکه طرح خوانا در 5 درصد مدارس ابتدایی کل کشور از اول دی ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: توانمندسازی معلمان مجری طرح توسط مجریان کشوری، توانمندسازی مدرسان کشوری طرح خوانا، تهیه بسته‌های آموزشی ویژه خوانا، اجرای عملی طرح در کلاس‌های درس، اجرای پیش آزمون مهارت‌های زبانی و آداب و مهارت‌های زندگی دانشآموزان از جمله مراحل اجرای طرح خواناست که اجرای آن را از اول دی ماه در کلاس‌های درس خواهیم داشت.

وی درباره اهداف و انتظارات از مدرسان کشوری طرح خوانا، بیان کرد: یادگیری فعال و مناسب مهارتهای زبانی و آداب، و مهارتهای زندگی ارائه شده به عنوان گیرنده فعال، مشارکت فعال در اطلاع رسانی درباره طرح به مدارس، والدین و دانشآموزان و نظارت و اجرای بسته تحولی خوانا در مدارس تحت هدایت خود و رفع کاستیها از جمله این موارد است.

تشکر وزیر از معلمی که با ارثیه یک‌میلیاردی پدری 143 تبلت برای دانش‌آموزان خریدهرجا بودجه کم آمد، جمعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی افزایش یافت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اول دی ماه دانش آموزان صحبت کردن طرح خوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد