Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت‌های کرونایی از امروز در سراسر کشور آغاز شده است، اما با وجود اعلام جزییات این طرح همچنان برخی از شهروندان در خصوص این طرح سوالاتی دارند که دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به آن‌ها پاسخ داده است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: امروز اول آذر است و طبق تصویب ستاد ملی کرونا، طرح جدید محدودیت‌های کرونایی و مدیریت هوشمند این بیماری در سراسر کشور آغاز می‌شود، اما با وجود آغاز این طرح و اعلام جزییات آن همچنان برای برخی از شهروندان سوالاتی مطرح شده که بر همین اساس به سوالات مخاطبان درباره طرح جدید محدودیت‌های کرونایی پاسخ داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوالات جدید خود را در قالب نظرات مطرح کردند تا از سوی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پاسخ داده شود.

پرسش‌های مخاطبان و پاسخ‌های حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در ذیل قابل مشاهده است:

*اگر ماشین با پلاک بومی در حاشیه شهر دیگری باشد و بخواهد در طول دوهفته محدودیت از کنار گذر شهری‌ها عبور و به شهر خودش وارد شود. آیا مشمول جریمه خواهدشد؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: عبور از کنارگذر‌ها مشمول جریمه نخواهد شد.

* اینجانب دارای خودرو با پلاک شهرستان میباشم. دارای مدرک اجاره نامه منزل در تهران و هم مجوز گردشگری و مسافرتی به نام خود هستم و اجاره نامه شرکت هم دارم. سوال اینکه با توجه به مدارک شغلی و سکونت در تهران چه راهکاری جهت جریمه نشدن وجود دارد؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به این سوال هم پاسخ داده و توضیح می‌دهد: اگر پلاک ایشان در سیستم پلیس و وزارت راه به عنوان پلاک غیر بومی ساکن به صورت دائم از قبل ثبت شده مشکلی ندارند.

*من هشتگرد زندگی میکنم و محل کارم تهران هست، آیا با ماشین خودم میتونم به محل کارمون بیایم یا خیر؟

قاسمی در این باره می‌گوید: تردد بین استان‌های تهران و البرز یکپارچه دیده شده و منعی ندارند. با داشتن اسناد کارخانه می‌توانند تردد نمایند.

*تردد داخل استانی آیا آزاد هست یا خیر؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: جغرافیای اجرای طرح شهر‌ها هستند.

* من کارمند شر کت خصوصی هستم ماشینم پلاک کرج هست ومحل کارم شهرک صنعتی شمس آباد و خانه من تهران در حاشیه امام حسین {ع} است باید چه کنم؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال اظهار میکند: اگر شرکت خصوصی ایشان مشمول فعالیت گروه شغلی ۱ باشند می‌توانند با ارائه مدارک تردد نمایند. چون تهران و کرج قرمز هستند لذا صرفا مشاغل گروه اول فعالیت می‌کنند.

*من اگه بخوام تا پادگان جوادنیا نزدیک قزوین برم جریمه میشم یا نه؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به این سوال هم پاسخ داده و توضیح می‌دهد: برای رفتن به پادگان از مسیر‌های کمربندی می‌توانند تردد نمایند. به تعبیری اگر وارد شهر نشوند مشکلی نخواهند داشت.

*الان همه کشور مبنا طرح شهر به شهره فقط تهران استانی شد؟ یعنی می‌تونیم بین شهر‌های تهران و اسلامشهر تردد داشته باشیم در طول روز؟

قاسمی در این باره می‌گوید: ملاک پلاک خودرو‌های شخصی است لذا اگر در گروه اول مشاغل قرار نداشته باشند تردد آن‌ها منع دارد.

* وقتی اعلام کردند که ادارات و بانک‌ها باز هستن امثال من که تو شرکت‌های خصوصی هستیم باید بریم سرکار؛ ما وقتی تعطیل میشیم که بانک‌ها و ادارات تعطیل باشن دقیقا مثل جمعه‌ها؛ و با توجه به اینکه با یک سوم میخوان کار کنن ازدحام مردمی شکل میگیره-در حقیقت با کاهش کارمندان و کمبود نیرو برای انجام کار مراجعان آیا ازدحام شکل نمی‌گیرد؟

وی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: بانک‌ها و ادارات بر اساس ضوابط اعلامی سازمان اداری و استخدامی فعالیت می‌نمایند ضمن اینکه همه شرکت‌های خصوصی هم امکان فعالیت در شهر‌های قرمز را ندارند.

*اگر پلاک غیربومی قبل از محدودیت‌ها وارد شهر دیگری شده باشد در ایام محدودیت قصد بازگشت به شهر خود را داشته باشد امکانپذیر است؟ تردد تاکسی‌های خطی بین شهری از تهران به شهر‌های استان‌های دیگر مجاز است؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: از روز شنبه ساعت صفر طرح اجرا می‌شود لذا تا قبل از آن باید بازگردند. سیستم حمل نقل عمومی بین شهری مشمول محدودیت نمی‌باشند.

*اگر شخصی با پلاک غیر بومی از شهر قرمز به شهر خودش برگرده آیا جریمه میشه؟

قاسمی در پاسخ به این سوال می‌گوید: بله

*آیا بعد از یکم آذر خودروی پلاک بومی تهران، اجازه خروج از شهر آمل را دارد؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال نیز می‌گوید: بله

*کارگاه‌های ساختمانی هم تعطیلند؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به این سوال هم پاسخ داده و توضیح می‌دهد: مشاغل در زمره گروه‌های تعیین شده فعالیت می‌نمایند.

* منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است و مابقی ساعت‌ها مشکلی نیست؟

قاسمی پاسخ می‌دهد: منع تردد ۲۱ تا ۴ صرفا در شهر‌های قرمز انجام می‌شود. ساعات دیگر مشمول منع ورود پلاک‌های غیربومی است.

من هفته آینده آزمون آیین نامه رانندگی دارم و محل سکونتم کرج هست که وضعیت قرمزه آیا برگزار میشه؟ حتی آموزشگاه هم نمیدونه

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: آیین نامه نباید برگزار شود.

*سلام تکلیف ما راننده‌های وانتی که بار‌های کوچیک رو جابجا می‌کنیم و پلاکمون هم شخصی هست، برای تردد شهر به شهر چی میشه؟

قاسمی در پاسخ به این سوال ادامه می‌دهد: اگر در زمره سامانه‌های حمل و نقل عمومی باشند مشکلی ندارند.

*آیا ماشین‌های بار بری هم توقیف میشه؟ چون من میخوام تو همین چند روز محل زندگی مو تغییر بدم و از اراک به دماوند سفر کنم. تکلیفم چیه آیا میتونم؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: خیر

*من نانوا هستم و کشیک شیفت کاری ساعت ۱۷ الی ۲۲ هست و اتحادیه هیچ معرفی نامه‌ای نمی‌دهد برای سازمان صمت که برگه تردد صادر بشه تکلیف ما چیست؟

قاسمی در این باره می‌افزاید: به فرمانداری مراجعه تا اقدام نمایند.

*ورود افرادی که مریض دارند و باید برای درمان به تهران سفر کنند به چه شکل است؟

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال می‌گوید: با ارائه مدارک می‌توانند با خودروی شخصی مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره محدودیت‌های کرونایی یکم آذر ماه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: محدودیت های کرونایی ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ویروس کرونا دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت های کرونایی توضیح می دهد محدودیت ها پاسخ داده شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • محدودیت تردد به دلیل عملیات راهسازی در محور ایلام_صالح آباد
  • ببینید | پاسخ امیرعبداللهیان به سوال مجری شبکه آمریکایی NBC: درباره حمله به ایران اطلاع داده شده بود؟