Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@19:35:00 GMT

تاثیر افزایش نرخ ارز بر تجهیزات دکوراسیون داخلی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۶۷۰۴

تاثیر افزایش نرخ ارز بر تجهیزات دکوراسیون داخلی

در سالهای اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در صنعت دکوراسیون داخلی صورت گرفته است... - اخبار بازار -

در سالهای اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در صنعت دکوراسیون داخلی صورت گرفته است؛ در این میان طراحی و ابداع صنعت پوستر سازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیشرفت های صورت گرفته در این عرصه شناخته می‌شود.

در یک دهه گذشته بسیاری از مردم با خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری، طراحی داخلی ساختمان های خود را به بهترین شکل ممکن تکمیل نموده و فضاهای دل انگیزی در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفته رفته و با افزایش نرخ ارز، قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری افزایش یافت و استفاده از دیوارپوش های مناسب برای فضاهای داخلی به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرد.

دیوارهای گچی، سرد و بی روح و بدون پترن های جذاب افزایش یافت و نارضایتی بسیاری از مردم نسبت به قیمت وسایل مربوط به دکوراسیون داخلی را به دنبال داشت.

اما به راستی علت افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری به دنبال افزایش نرخ ارز چیست؟ چرا قیمت کالاهای تولید داخل نیز به دنبال افزایش ارزش دلار افزایش یافته اند؟

علت افزایش قیمت دیوارپوش های ساختمانی

مسئله‌ای که با عنوان افزایش قیمت در ایران مشاهده میکنیم، صرفا به بخش دکوراسیون داخلی محدود نمی‌شود و تمامی‌بخش های صنعت و خدمات را در برگرفته است.

قیمت کالا و خدمات در هر بخشی از اقتصاد که مشاهده میشود به صورت صعودی و بدون بازگشت به حالت قبل افزایش می‌یابد و یک ایرانی باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهد.

تحریم های صورت گرفته و دشواری های بسیار زیادی که برای خرید و ورود مواد اولیه به ایران وجود دارد منجر به افزایش چشمگیر قیمت کالاهای وارداتی شده است.

متاسفانه ایران در زمینه تولید پوستر دیواری و بخصوص کاغذ دیواری صنایع خاصی در اختیار ندارد و تقریبا تمام مواد اولیه و تجهیزات مورد نظر را از کشورهای خارجی و بعضا اروپایی وارد میکند.

رنگ های بکار رفته در طراحی پوستر و کاغذ دیواری، دستگاه های چاپ و متریال های مورد نظر (به غیر از متریال ساده و کاغذی) از کشورهای خارجی به ایران وارد میشوند و کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ ارز نیز مزید بر علت شده‌اند تا در کنار تحریم‌ها، به شدت قیمت وسایل لوکس ساختمانی و بخصوص دیوارپوش های محبوب اعم از پوستر و کاغذ دیواری را افزایش دهند.

افزایش قیمت متریال های داخلی

متریال‌ها و مواد صنعتی که وارداتی نیستند نیز به دنبال این مسائل با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به عنوان مثال بافت ساده در تولید کاغذ دیواری و پوستر دیواری یک متریال داخلی است، اما با افزایش قیمت همراه بوده و هم اکنون با قیمتی فراتر از سالیان قبل به فروش میرسد.

علت این امر را باید در افزایش قیمت تجهیزات مربوط به تولید متریالهای داخلی دانست. تجهیزات مربوطه نیز در بسیاری از موارد وابسته به کشورهای خارجی هستند و به همین علت در جنجال افزایش قیمتها قرار میگیرند.

از طرف دیگر افزایش دستمزد افرادی که در بخشهای مربوطه فعالیت دارند، یک شرکت را ملزم به افزایش قیمت محصولات برای تامین دستمزد و کسب منفعت از شرکت احداث شده میکند. این اتفاق در تمامی‌بخشهای وارداتی رخ میدهد و یک بازار افسارگسیخته را شکل میدهد.

متاسفانه در سالهای اخیر و بخصوص در سال جاری با تاثیرات منفی و نامطلوب این اوضاع بر تمامی‌بخشهای موجود همراه بوده‌ایم. با این حال خرید متریال های داخلی که افزایش قیمت کمتری را تجربه کرده‌اند می‌تواند نیاز برخی از گروه های جامعه را برطرف نموده و به آن‌ها در خلق یک طراحی زیبا و با کیفیت مطلوب کمک کند.

خرید پوستر دیواری با قیمت ارزان تر

هرگز نمی‌توان از قیمت محصولات دکوراسیون داخلی به عنوان یک مقوله بی اهمیت صرف نظر کرد. قیمت یک محصول یکی از مهمترین کاراکترهایی است که خریدار را ترغیب به تکمیل عملیات خرید و یا بستن صفحه فروش می‌کند. بنابراین می‌توان گفت ارزش مادی یک محصول نزد تمام کاربران حائز اهمیت است.

هرچند قیمت یک محصول در این زمینه و سایر زمینه‌ها به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، با این حال نباید منجر به خرید اشیای بی کیفیت شود.

ما همواره تاکید داشته‌ایم که در خرید یک محصول، کیفیت حرف اول را می‌زند و پرداخت مبالغ بالا برای دست یافتن به یک محصول با کیفیت کاملا توجیه پذیر است.

هرچند این توضیحات به معنای خرید اجناس گران قیمت نیست، با این حال خرید محصولات ارزان قیمت را نیز توصیه نمی‌کنیم، چرا که قطعا امکان  خرید کاغذ دیواری  و پوستر دیواری با کیفیت بسیار بالا و در عین حال با قیمت بسیار پایین امکان پذیر نیست، با این حال در برخی از شرایط با پرداخت مبالغ منصفانه قادر به خرید برترین محصولات این عرصه خواهید بود و این امر با خرید از برندهای شناخته شده ممکن می‌گردد.

اطمینان به برندهای برتری همچون دکور تک راهکار ماست

برندهای مطرح که در عرصه دکوراسیون داخلی مطرح شده‌اند هرگز با هدف افزایش منافع خود، رضایت کاربران را نادیده نمی‌گیرند.

به عنوان مثال دکور تک یکی از برندهای داخلی است که بعد از افزایش نرخ ارز، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود به صورت فاحش نکرده و یا از طریق کاهش کیفیت رنگ‌ها و متریال‌ها، سعی در حفظ بازار فروش پوستر دیواری و کاغذ دیواری خود با قیمت کمتر نداشته است.

شما نیز با مراجعه به وب سایت رسمی‌این شرکت به آدرس  https://decortak.com  می‌توانید شاهد عدم افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشید، به نحوی که پس از بررسی و مقایسه قیمت های ارائه شده این فروشگاه اینترنتی فعال در حوزه دکوراسیون داخلی خواهید دانست که اقتصادی‌ترین قیمت پوستر دیواری در دسته های مختلفی همچون پوستر دیواری گل، پوستر دیواری طبیعت، پوستر دیواری کودک، پوستر سه بعدی لاکچری  و انواع دسته بندی های مختلف کاغذ دیواری را نسبت به تمام رقبا ارائه داده است.

این شرکت با ارائه دو نوع ضمانت نامه تعویض با اعتبار دو ساله و ضمانت نامه کیفیت کالا با اعتبار پنج ساله، کیفیت و دوام محصولات خود برای مدت طولانی را تضمین نموده است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پوستر دیواری و کاغذ دیواری دکوراسیون داخلی افزایش نرخ ارز افزایش قیمت متریال ها یک محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت هونگچی H۵‌، سدان لوکس و وارداتی گروه بهمن، توسط این مجموعه در فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت. بهای این خودرو اکنون به بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته برای خرید این سدان لوکس از بازار آزاد، به بیش از پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارید!

جدول تغییرات قیمت هونگچی H۵‌، فروردین ۱۴۰۳:
خودرو قیمت قبل قیمت جدید میزان افزایش
هونگچی H۵‌ ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲,۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

انتظار داریم افزایش ۱۴۲ میلیون تومانی قیمت هونگچی H۵‌، موجب افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد شود. میزان عرضه گروه بهمن همواره از تقاضای آن کمتر است و همین مسئله باعث می‌شود تا قیمت خودروهای گروه بهمن در بازار آزاد، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ رسمی کارخانه داشته باشند. هونگچی H۵‌ درحال‌حاضر یکی از گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران است و حتی می‌توان آن را گران‌ترین خودرو چینی بازار نیز لقب داد.

نگاهی به هونگچی اچ ۵

هونگچی H۵‌ محصولی میان‌رده در سبد محصولات برند چینی به شمار می‌رود. نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا به‌عنوان سدان کوچک‌تری از هونگچی H۷ شناخته شود. نسل دوم هونگچی H۵‌ نیز در سال ۲۰۲۲ معرفی شد که مدل‌های وارداتی بازار ایران متعلق به همین نسل هستند. هونگچی H۵ براساس پلتفرم مزدا ۶ توسعه یافته است. این خودرو از نظر ساختار فنی با خودروهایی همچون بستیون B۷۰ و هونگچی HS۵ اشتراکاتی دارد.

هونگچی H۵‌ به‌عنوان یک سدان لوکس و وارداتی، با پیشرانه دولیتری توربوشارژر به بازار ایران آمده است. این پیشرانه حداکثر ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده خواهد داشت. شتاب صفر تا صد هونگچی H۵‌ به‌صورت رسمی ۷.۸ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

آپشن‌های استاندارد این خودرو عبارتند از: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، پنل ابزار دیجیتال، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، سانروف، سنسور نور و سنسور باران.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895953

دیگر خبرها

  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول