Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان راهداری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم اجتناب از هر گونه جابجایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه رییسی آمده است: «در راستای اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، از تاریخ  ۲۸ آبان هرگونه جابجایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است.

بدین منظور با توجه به پیاده سازی بستر فنی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران لازم است با هماهنگی آن سازمان نسبت به برقراری ارتباط با بستر دولت الکترونیک آن سازمان اقدام و از این طریق استعلام لازم از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.»

بخشنامه‌ای که وزارت بهداشت ۲۱ آبان‌ماه ابلاغ کرد و چند روز بعد از آن منتشر شد، حاوی اطلاعات کلی است که فقط تاکید می‌کند جابه‌جایی مسافران مبتلا به کرونا به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست ممنوع است.

البته ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بعدها توضیح دادند که ضرورتی برای ارائه نتیجه منفی تست کرونا هنگام سفر و جابه‌جایی نیست و فقط افرادی که اطلاعات آن‌ها در سامانه وزرات بهداشت ثبت شده است تا ۱۴ روز اجازه جابه‌جایی ندارند، اما جزئیات بیشتری درباره چگونگی دسترسی مراکزی مثل شرکت‌های مسافرتی و حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و مراکز اقامتی به بانک اطلاعاتی بیماران شناسایی‌شده را هنوز مشخص نکرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ۱۷ آبان‌ماه پیامی را در توئیتر با این محتوا منتشر کرده بود: «با ابلاغ وزارت بهداشت بر پایه دولت الکترونیکی، به زودی مبتلایان کووید ۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیمایی و تاکسی‌های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند.»

امروز نیز همزمان با آغاز طرح محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی اش در توئیتر این چنین آورده است: «با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت راه بر بستر دولت الکترونیک از امروز کلیه مسافران هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا تطابق داده و از جابجایی افرادی که مبتلایند جلوگیری می شود. چند مبتلا امروز از فرودگاه بازگردانده شدند. اتوبوس ها هم از سه شنبه.»  

 حرمت الله رفیعی رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این ابلاغیه ناپخته است و نیاز به توضیحات بیشتری داشت.

وی افزود: تاکنون از سوی وزارت بهداشت و یا ستاد مقابله با کرونا در این خصوص هیچ جلسه و هم اندیشی با صنف ما انجام نشده و هیچ کدام از آژانس ها که صادر کننده بلیط هستند نیز  دسترسی به این سامانه ندارند.

وی با بیان این که امروز روز نخست آغاز این طرح بوده است، گفت: هم اکنون آژانس های مسافرتی به دلیل دسترسی نداشتن به این سامانه برای هر کسی درخواست داشته باشد، بلیط هواپیما صادر می کنند و محدودیتی در این خصوص ندارند.

رفیعی افزود: اگر بلیطی هم برای فردی صادر شود دیگر امکان لغو آن برای آژانس صادر کننده بدون دلیل وجود ندارد.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در ادامه با اشاره به ناپخته بودن این ابلاغیه گفت: خیلی بهتر بود مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا طی نشستی با روسای صنف حمل و نقل، روند بهتری برای جلوگیری از سفر افراد مبتلا به کرونا در نظر می گرفتند. این طرح با این شرایط و سازو کار، به نتایج مورد نظر مبنی بر قطع زنجیره کرونا منجر نمی شود.

حالا باید منتظر شد و دید در روزهای آینده اتفاقی جدیدی می افتد؟ و یا بیماران مبتلا به کرونا به راحتی می توانند اقدام به خرید بلیط کنند و به سفر بروند.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا سفر نرویم علی ‌اصغر مونسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا سفر نرویم علی اصغر مونسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گردشگری ویروس کرونا سفر نرویم علی اصغر مونسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور وزارت بهداشت تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو