Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی با بیان اینکه شیوع کرونا اقدامات اوقاف را تحت تاثیر قرار داده و گفت: درآمد موقوفات و امامزادگان خوروبیابانک در بحران کرونا داشته است.

«مجتبی بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از اقدامات اوقاف را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: در این زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در خور و بیابانک بیش از  درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و و بیابانک همچنین به کاهش  درصدی درآمد امامزادگان و موقوفات شهرستان خور و بیابانک اشاره کرد و گفت: این امر اجرای برنامه‌های عمرانی در بقاع را نیز تحت تاثیر قرار داده است.


بابایی با بیان اینکه اجرای عملیات عمرانی در امامزادگان نایین تنها به تعمیر برخی از اماکن ختم شده است، اضافه کرد: در این راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون  100 میلیون ریال هزینه شده است.


وی در خصوص اجرای امینانه نیات واقفان شهرستان خور و بیابانک در سال جاری نیز ابراز داشت: تاکنون 780 میلیون ریال در این زمینه در این شهرستان هزینه شده است.


بابایی در خصوص صدور اسناد مالکیت برای موقوفات شهرستان خور و بیابانک نیز اضافه کرد: در این زمینه نیز دو سند جدید برای موقوفات کشاورزی در شهرستان دریافت شده است و دو فقره سند تبدیل دفترچه‌ای به تک برگی نیز داشتیم.


وی همچنین با اشاره به ثبت یک وقف جدید در شهرستان خور و بیابانک گفت: موقوفه عباسعلی رحمانی شامل سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی در شهر فرخی مساحت 531 متر و به ارزش ریالی 250 میلیون تومان هزینه‌های ضروری مسجد امیرالمومنین(ع) فرخی در سال جاری به ثبت رسیده است.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: درامد اصفهان امامزاده شهرستان خور و بیابانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: در نشست مشترکی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم مساله عوارض خروج از کشور به صورت جدی از طرف ما مطرح شد ما معتقدیم این عوارض باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور باشد در مقطعی که چنین چیزی از نظر تاریخی تعیین شده آقای نوبخت بارها اعلام کرد که دلیل این عوارض تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

وی گفت: اکنون این عوارض گرفته می‌شود ولی بیشتر به منابع عمومی تخصیص پیدا می‌کند در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم، دوستان به استدلال ما معتقد بودند من هم این مساله را در دولت مطرح کردم و مورد تاکید قرار گرفت. فکر می‌کنم با استدلالی که پشت این مساله است؛ مجلس هم آن را تصویب کند. عدد این هم حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد است و اگر درصد مناسبی به گردشگری اختصاص داده شود حتماً نقش مؤثری در ارتقای زیرساخت‌ها خواهد داشت. فکر می‌کنم امسال بتوانیم بخشی از این اعتبارات را بگیریم.

ضرغامی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم حداقل ۳۰ درصد از کل درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در اختیار ما قرار گیرد، گفت: ما استدلال خود را کردیم آنها هم دلایلی دارند که جاهای دیگر هم در گردشگری مؤثر هستند ولی ما فعلاً برای دریافت ۳۰ درصد پیگیری می‌کنیم تا به زیرساخت‌های گردشگری تعلق بگیرد.

کد خبر 6079973 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • 99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی