Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اولیانوف روز شنبه در توییتی نوشت: آمریکا با غرور اعلام می کند که کارزار فشار حداکثری تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایران داشته است اما این یک روی سکه است.

وی افزود: طرف دیگر سکه، مشکلات و رنج های انسانی و البته شکست کامل اهداف اعلام شده این سیاست است که در قالب ۱۲ درخواست ترامپ از سوی واشنگتن اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تحلیلگران کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بطور کامل شکست خورده است.  

روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» در حالی رو به سپری‌شدن است که که تلاش چهار ساله او علیه ایران بی‌نتیجه ماند و فشار ترامپ نتوانست تهران را بالاجبار پای میز مذاکره برای دستیابی به توافق ثانویه بکشاند.

راهبرد ضدایرانی ترامپ بر کسی پوشیده نیست. رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت دو سال قبل با خروج از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری تلاش کرد تا ایران را ناگزیر به پذیرش مطالبات خود کند. تیم ترامپ نیز از «مایک پمپئو» وزیر خارجه گرفته تا نماینده این کشور در شورای امنیت تلاش‌ فراوانی را با هدف مخدوش کردن چهره ایران در مجامع بین‌المللی به کار بستند اما در نهایت راه به جایی نبردند.

در همین ارتباط روز چهارشنبه بیست وهشتم آبان‌ماه حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری در جریان نشست هیات دولت اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که ما تازه امروز در فکر رفع و دفع تهدید علیه مردم هستیم، خیر ما از سال ۹۷ که جنگ اقتصادی این دولت آمریکا علیه ملت ایران آغاز شد، دنبال رفع تحریم و تهدید و ایجاد فرصت بودیم و نتیجه تلاش‌های انجام شده در طی این سه سال این بوده ‌است که آمریکا در بخش‌های سیاسی، حقوقی و اخلاقی به صورت کامل شکست خورد.  

برچسب‌ها روسیه تحریم دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحریم دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران روسیه تحریم دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت از زمان جنگ غزه در هفتم اکتبر بر تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه متمرکز بوده‌ایم. ما در هیچ عملیات هجومی علیه ایران شرکت نکردیم. ما به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خودش و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند هستیم. تلاش می‌کنیم تا اسرائیل بتواند از خودش دفاع کند.

به نقل از الجزیره، بلینکن در اظهاراتی علیه ایران گفت: ما ایران و اسرائیل را به کاهش تنش دعوت می‌کنیم. اولویت ما کاهش تنش است و خواهان خویشتن‌داری هستیم. ما به مجازات ایران به دلیل فعالیت‌های این کشور که ثبات را برهم می‌زند، پایبند هستیم و حمله اخیر بی سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم. گروه هفت تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. ما به همکاری با شرکایمان برای کاهش تنش در منطقه ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو در مورد آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است.

وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز این که بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G۷ روی آن متمرکز شده است ... این است که کار ما برای کاهش تنش‌ها است.

بلینکن هم‌چنین گفت: ما خواهان حمایت از تلاش‌های انسانی در غزه و توزیع بهتر کمک‌ها و تحقق آتش‌بس هستیم.

بلینکن مدعی شد: حماس تنها طرفی است که مانع آتش‌بس می‌شود. حماس خواهان نابودی اسرائیل است و ما می‌خواهیم عدم تکرار عملیات هفت اکتبر را تضمین کنیم.

وی تأکید کرد: ما از عملیات گسترده نظامی در رفح حمایت نمی‌کنیم. هرگونه عملیات نظامی در رفح با وجود غیرنظامیان تبعات خطرناکی خواهد داشت. چند هفته است که با اسرائیل مذاکراتی درباره رفح داریم. ما به تشکیل کشور فلسطین از طریق دیپلماسی پایبند هستیم و برای تشکیل چنین کشوری با ضمانت‌های امنیتی برای اسرائیل تلاش می‌کنیم. خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که اسرائیل در آن نقش داشته باشد و مسئله فلسطین حل شود. زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز نیامده است.

منبع: ایسنا

tags # اسرائیل ، اصفهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم | سفر وزرای آلمان و انگلیس برای فشار به نتانیاهو