Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش 21235 واحدی معادل 1.58 درصد به رقم یک میلیون و 366 هزار و 536 واحد رسید.همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 5 واحدی به رقم 16 هزار و 641 واحد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته (شنبه اول آذرماه 99)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 5553 واحدی معادل 1.58 درصد به رقم 357 هزار و 381 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 2303 واحدی معادل 0.60 درصد، عدد 383 هزار و 578 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1508 واحدی به رقم 251 هزار و 210 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 23912 واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 847 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 21427 واحد افزایش به رقم 991 هزار و 777 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 20684 واحد افزایش همراه بود و عدد 2 میلیون و 794 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شستا، کگل، شپنا، وامید، وتجارت، کچاد و فولاد، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فخوز، نوری، کاوه و رانفور، بیشترین تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس 20 میلیارد و 830 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 989 هزار نوبت معامله و به ارزش 183 هزار و 294 میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کنور(توسعه معدنی و صنعتی صبانور) با 17.15 درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای پتایر، زمگسا، غگل، وتجارت و پکویر بود. همچنین نماد معاملاتی پسهند(صنایع‌ لاستیکی‌ سهند) با 4.92 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کاوه، فسازان، کسعدی، ثشاهد، تنوین و رانفور بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، فولاد، وتجارت، فملی و خگستر، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.
بیشترین عرضه و تقاضا
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران، بترانس، کحافظ، کچاد، غنوش و فسرب با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خودرو، خکمک، تپمپی، کفپارس، کاوه و فولاد بیشترین حجم عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
معاملات بازار سرمایه در اولین روز هفته شاخص اکثر صنایع روند صعودی را به ثبت رساندند. بر این اساس شاخص صنعت فراورده نفتی با رشد 187063 واحدی، شاخص صنعت ذغال سنگ با 1561 واحد افزایش، شاخص صنعت فنی مهندسی با 347 واحد رشد، شاخص صنعت کانه فلزی با 15552 واحد و شاخص صنعت لاستیک با 16221 افزایش، بر مدار سبز قرار داشتند و در ادامه شاخص صنعت سایر معادن با افت 9066 واحدی مواجه شد.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اولین روز واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۷۸.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۰۹۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۷۶,۷۷۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۱۴۷.۱۷۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۳۲۴,۶۸۰.۷۴۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744678

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار