Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:44:56 GMT

مسیر فولاد بافت در نیمه دوم سال

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۳۲۳

مسیر فولاد بافت در نیمه دوم سال

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت احیا استیل فولاد بافت یکی از واحدهای بزرگ در زمینه تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی افزون بر ۸۰۰ هزار تن در سال به شمار می‌رود. این شرکت تا پیش از واگذاری به بخش‌خصوصی دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود درحالی‌که پیش از واگذاری آن به بخش‌خصوصی ۹۰ درصد پروژه پیش رفته و تا پایان سال ۱۳۹۷ فاز نخست این کارخانه آماده بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولاد بافت یکی از ۸ طرح ملی فولاد ایران بود که در سال ۸۶ و در دولت هشتم سنگ بنای آن نهاده شده بود. یک طرح بلافاصله از این ۸ طرح، جدا و به بخش خصوصی واگذار شد. تمام این طرح‌ها به‌غیراز فولاد میانه واگذار شدند که ترکیب سهام آنها به ترتیب ۶۰ درصد بخش‌خصوصی و مابقی سهام آن دولتی است. فولاد بافت نیز همین ترکیب سهامداری را دارد.

با توجه به اینکه شهر بافت در منطقه‌ای کمتر برخوردار واقع است، اجرای این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی بافت به شمار می‌رود و باعث عمران، آبادانی و اشتغال‌زایی در این منطقه می‌شود. درواقع این طرح در اصل اجرای اصل ۴۴ در سال ۹۵ به بخش‌خصوصی واگذار شد که با ورود هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری آماده بهره‌برداری شد. بیش از یک سال و نیم است که این واحد تولید آهن‌اسفنجی وارد مدار تولیدشده است.

در فاز نخست فولاد بافت برای ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای حدود ۱۰۰ نفر به‌عنوان نیروهای پشتیبان زمینه اشتغال‌زایی ایجاد شده است. در آغاز عملیات فاز دوم فولاد بافت حدود ۳۵۰ نفر نیروی پیمانکار مشغول به کار شده‌اند که با اوج گرفتن کار این تعداد به ۱۵۰۰ نفر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پس از راه‌اندازی فاز دوم، پیش‌بینی می‌شود بین ۸۰۰ تا هزار نفر در این فاز نیز مشغول به کار شوند. در طرح مطالعاتی و چشم‌انداز ۲۰ ساله فولاد بافت، یک قطب صنعتی در نظر گرفته‌ شده که می‌تواند چهره کمتر توسعه یافته شهر بافت را به‌صورت کلی دگرگون کند و فضای صنعتی به این شهر ببخشد.

محمد روزبهانی، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت احیا استیل فولاد بافت با اشاره به میزان تولیدات شرکت احیا استیل فولاد بافت از زمان راه‌اندازی تاکنون عنوان کرد: در سال ۹۸ این واحد قادر به تولید ۵۵۳ هزار و ۱۰۹ تن آهن‌اسفنجی شده است. همچنین در نیمه نخست سال ۹۹ قادر به تولید ۳۵۷ هزار و ۷۲۶ تن آهن اسفنجی و تا ۲۸ مهر سال‌جاری نیز قادر به ۴۲۵ هزار و ۷۶۰ تن با کیفیت مناسب شده است. فولاد بافت همچنین قصد دارد که به تولید ۴۲۵ هزار تن آهن اسفنجی در ۶ ماه دوم سال دست پیدا کند.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت احیا استیل فولاد بافت با اشاره به روند تولید در این واحد فولادسازی عنوان کرد: روند تولید در ابتدای سال ۱۳۹۸ با مشکل روبه‌رو شده که در یک بازه کوتاه‌مدت منجر به توقف تولید شد، اما در سال ۱۳۹۹ با توجه به مدیریت مناسب تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

برنامه‌های توسعه‌ای فولاد بافت

روزبهانی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اقدام دارد، عنوان کرد: اجرای فاز دوم فولاد بافت برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی و ۵/ ۲ میلیون تن گندله است. همچنین ساخت و نصب RO جهت تصفیه پساب فاز اول و ساخت و نصب تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی جزو اقدام‌های توسعه‌ای این مجموعه به شمار می‌رود.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت احیا استیل فولاد بافت در ادامه با اشاره به مشکلاتی که واحد فولادسازی بافت از ابتدا تاکنون با آن روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: معمولاً در زمستان واحد با مشکل افت فشار گاز طبیعی روبه‌رو می‌شود. مشکل دیگر که باوجود تحریم‌ها برای ما ایجاد شده، تأمین قطعات وارداتی است. همچنین برای تأمین برق فاز دوم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل تردد کامیون‌های حمل مواد در جاده‌های مواصلاتی شهرستان همواره مسائلی را در زمینه تأمین مواد اولیه برای ما به وجود آورده است. از سوی دیگر نوسان و افزایش قیمت ارز و دلار همواره مشکلاتی برای تأمین قطعات یدکی برای تولیدکنندگان به‌وجود آورده است که ما نیز در این زمینه مستثنی نیستیم. البته علاوه بر این مشکلات تحریم‌ها سبب مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات یدکی شده است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5076664

منبع: مهر

کلیدواژه: بخش خصوصی فولاد واحدهای صنعتی کسب و کار صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو تبلیغات ایران خودرو لوازم خانگی اپلیکیشن ساختمان سازی تأسیسات شهری انرژی بانک تجارت گل و گیاه تعرفه واردات گمرک شرکت احیا استیل فولاد بافت تن آهن اسفنجی بخش خصوصی فاز دوم روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان دربی اصفهان را برد/ ذوب آهن به مسیر باخت برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور بین تیم های سپاهان و ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر زردپوشان به پایان رسید. شهریار مغانلو (۶۹- پنالتی) تک گل سه امتیازی این دیدار را برای سپاهان به ثمر رساند.

ترکیب دربی اصفهان

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان که به دلیل عملکرد ضعیف دو ماه گذشته تحت فشار شدید تماشاگران قرار گرفته است تصمیم گرفت در این بازی بار دیگر پیام نیازمند را نیمکت نشین کند. ضمن اینکه محرومیت رضا اسدی همچون محمد دانشگر و آریا یوسفی باعث شد هافبک سپاهان غایب دربی اصفهان باشد. محمدجواد حسین نژاد نیز مصدوم بود تا در این دیدار حضور نداشته باشد.

از این رو ترکیب زیر برای سپاهان بازی کرد:

نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، برایان دابو (۶۵- علی اصغر اعرابی)، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو.

همچنین محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن نیز با مخالفت هیأت مدیره در خصوص استعفایش بار دیگر روی نیمکت نشست و از نفرات زیر در این بازی استفاده کرد:

پارسا جعفری، امیرحسین جدی، فریبرز گرامی، محمد قریشی، شایان مصلح، محمدجواد محمدی (۷۴- مجید علیاری)، کمال کامیابی‌نیا، محسن آذرباد، گریگول چابرادزه، محمدحسین اسلامی، فردین یوسفی.

هیچ خبری از حمایت نبود

عملکرد ضعیف هر دو تیم باعث استقبال سرد هواداران برای حضور در استادیوم شد. عده اندکی هم که به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند کمترین میزان تشویق را از سرمربیان و بازیکنان دو تیم داشتند تا تنها به تماشای این دیدار بنشینند.

با این حال سپاهان و ذوب آهن سعی داشتند بازی مالکانه‌ای را انجام دهند که باعث ایجاد موقعیت‌هایی روی دروازه هر دو تیم شد. شوت‌های از راه دور یکی از اهداف آنها برای رسیدن به گل بود اما عملکرد جعفری در نیمه اول مانع از گل خوردن ذوب آهن اصفهان شد تا بازی با تساوی در نیمه اول به پایان برسد.

سه امتیاز با یک پنالتی

نیمه دوم با بازی هجومی سپاهان همراه بود تا این تیم بالاخره در دقیقه ۶۹ روی خطای واضح مدافع ذوب آهن روی مغانلو صاحب پنالتی شود. مهاجم بلند قامت سپاهان خودش تصمیم گرفت پشت توپ بایستد و آن را به تور دروازه جعفری چسبانده و سه امتیاز این دیدار را برای سپاهان به ارمغان بیاورد.

بردی که سپاهان را ۴۲ امتیازی کرد تا اختلاف امتیاز خود را با پرسپولیس و استقلال کمتر کند. همچنین ذوب آهن پس از یک پیروزی خوب برابر تراکتور مجددا به روال شکست برگشت و باید منتظر نتایج دیدارهای آینده اش باشد.

کد خبر 6081380

دیگر خبرها

  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • سپاهان دربی اصفهان را برد/ ذوب آهن به مسیر باخت برگشت
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است