Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:08:31 GMT

تعطیلی موقت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۴۸۵

تعطیلی موقت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک

به گزارش ایرنا از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدی روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت فعالیت مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری پلیس راهور در سراسرکشور با توجه به وضعیت متفاوت شیوع کرونا افزود: با ابلاغ ستاد ملی کرونا و با توجه به وضعیت قرمز کرونا،   مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در همه مراکز استان‌ها به مدت دو هفته ‌تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز بوده و مراکز تعویض پلاک در آنها تعطیل هستند، اما در شهرهایی که در وضعیت نارنجی، زرد و سفید قرار دارند مراکز شماره گذاری فعال هستند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص فعالیت مراکز شماره‌گذاری در استان تهران اعلام کرد: استان تهران در این موضوع به صورت یکپارچه دیده شده و با توجه به وضعیت قرمز، تمام مراکز تعویض پلاک ‌در استان تهران به مدت دو هفته تعطیل است.

سرهنگ محمدی در خصوص وضعیت اعتبار وکالتنامه‌های خرید و فروش خودرو که در مدت این دو هفته منقضی می‌شوند، گفت: پلیس پیگیر وکالتنامه‌های منقضی از مبادی ذی‌ربط است تا این وکالتنامه‌ها به مدت روزهای تعطیل، تمدید شوند.

وی با بیان که پلیس موافق خرید و فروش وکالتنامه‌ای خودرو به دلیل بروز مشکلات احتمالی نیست، گفت: اگر خریدار و فروشنده به صورت وکالتی می‌خواهند خودرو را معامله کنند، به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در شهرهای قرمز، اعتبار سه ماهه برای وکالتنامه‌ها قائل شوند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان، با توجه به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در استان تهران، از ارائه خدمت تعویض پلاک به صورت کاملاً اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری "میثم"خبرداد.

محمدی در خصوص چگونگی نقل و انتقال خودرو در شهر تهران با توجه به شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی تمام‌ مراکزشماره‌گذاری اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در شهرهای قرمز، متقاضیان نقل و انتقال خودرو در شهر تهران با دانلود برنامه کاربردی پلیس من و تکمیل ثبت نام از طریق پلیس +۱۰ شهر تهران و انجام فرایند نقل و انتقال در سامانه اینترنتی شماره‌گذاری که در برنامه کاربردی پلیس من بارگذاری شده، در ایام تعطیلات کرونایی مراکز به غیر از روزهای جمعه می‌توانند از خدمات شماره‌گذاری در مرکز میثم استفاده کنند.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: برای نقل و انتقال اینترنتی، وکالت پذیرفته نیست و حضور خریدار و فروشنده در مرکز تعویض پلاک الزامی است. همچنین خریدار و فروشنده باید حساب بانکی با رمز دوم و تلفن همراه هوشمند داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که ۶ دانگ خودرو باید به نام فروشنده باشد، افزود: ارائه خدمات نقل و انتقال به خودروهای سواری شخصی به زمان کمتر از ۱۰ دقیقه بدون پیاده شدن خریدار و فروشنده همراه با نوبت‌دهی اینترنتی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شماره گذاری خودرو فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شماره گذاری خودرو فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه ویروس کرونا شماره گذاری خودرو فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اخبار کنکور مراکز شماره گذاری خریدار و فروشنده وکالتنامه ها نقل و انتقال استان تهران تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود

گروه اقتصاد و درآمد : در تقویم همه کشورهای جهان، تعطیلات رسمی از مجموع تعطیلی آخر هفته و تعطیلی مناسبتی تشکیل می شود. تعداد تعطیلات آخر هفته و مناسبتی در اکثر کشورهای جهان بین 110 تا 129 روز است، اما این تعداد در ایران با احتساب 26 روز تعطیلی رسمی و 52 روز تعطیلی روز جمعه 78 روز می شود.

ایران از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است

به گزارش جماران، حتی اگر پنجشنبه های نیمه تعطیل هم به این تعداد اضافه شود، کل تعطیلات ایران به 104 روز می رسد، بنابراین در صورت دو روزه شدن تعطیلی آخر هفته، مجموع تعطیلات در ایران به ۱۲۵ روز خواهد رسید که در این صورت باز هم از تعطیلات بسیاری از کشورها کمتر است. ایران یکی از کشورهایی است که از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است. هر چند آنچه در تعطیلات در کشور نیازمند توجه است، نه صرفا تعداد تعطیلات بلکه توزیع، پراکندگی و توالی تعطیلات مذهبی، ملی و حکومتی در تقویم کشور است.

مرکز پژوهشهای مجلس، در گزارشی ذیل بررسی شاخصهای مرتبط با تفریح و سفر در میان ایرانیان، به وضعیت تعطیلات در  کشور پرداخته و آورده است: یکی از مبانی مهم برای دسترس پذیر کردن گردشگری، افزایش و توزیع تعطیلات در تقویم کشور است. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از خانواده ها براساس تعطیلات رسمی برای سفرها برنامه ریزی می کنند. درحالی که با تعطیلی یک روزه و توزیع محدود تعطیلات بلندمدت، امکان برنامه ریزی سفر به شکل محدودی فراهم است.

الگوی پراکنش تعطیلات در سال اصلاح شود

صلاح الگوی پراکنش تعطیلات براساس نیاز اوقات فراغت خانوار اثر معناداری بر سلامت فردی و اجتماعی و بهبود سبک زندگی خواهد داشت. افزون بر این تعطیلات کافی می تواند تغییری مهم برای کاهش مشکلات ناشی از سفر، آلودگی هوا و ترافیک باشد.

گردشگری خدمتی فصلی است و در دوره های اوج، به دلیل سربارهای زیادی که به عرضه کنندگان وارد می کند با کاهش کیفیت تجربه گردشگری همراه است. بنابراین توزیع تعطیلات می تواند فرصت افزایش صرفه اقتصادی برای ارائه دهندگان خدمت و همچنین افزایش افزایش کیفیت سفر برای گردشگران را فراهم می سازد. ساماندهی تعطیلات سبب انتخاب مقاصد متنوع تری توسط خانواده ها خواهد شد.

با تعطیلی دو روز پایان هفته، مقاصد روستایی بیشتر انتخاب می شوند

افزایش تعطیلات چند روزه علاوه بر تمرکز مکانی، تمرکز زمانی سفرها را نیز از بین می برد و ظرفیت بالقوه این بخش را فعال می کند. به عبارتی با تعطیلی دو روز در پایان هفته، مقاصد محلی و روستایی بیشتر انتخاب شده و حتی با وجود عدم اقامت در این مقاصد، درآمدهای جانبی دیگری برای آنها خواهد داشت.

ضرورت توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی افزایش سفرها

بررسی ها نشان داده که افزایش تعطیلات و فارغ شدن از کار، با افزایش تعداد سفر دارای تناسب است. لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با رویکرد افزایش تعطیلی آخر هفته و کاهش ساعات فعالیت اداری در مجلس در حال رسیدگی است. با وجود این نیازمند پیگیری و ارائه برنامه توجیهی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت اثرگذاری آن بر گردشگری داخلی است. این ایده می تواند با نگرش تجمیع تعطیلات و ساماندهی مکانی و زمانی آن تقویت شود. چراکه تعطیلات بیشتر و هدفمند شرط لازم توسعه گردشگری داخلی بوده، اما شرط کافی آن توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی است.

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، علیه خود اقدام خواهد کرد

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به ابعاد احتمالی ازدحام، مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، در کوتاه مدت علیه خود اقدام خواهد کرد. این موضوع هم برای دولت و هم مردم ایجاد بار مالی و هزینه های جانبی خواهد کرد. چراکه عاملی برای ایجاد اوج تقاضا برای سوخت و حمل ونقل جاده ای است و موجب کاهش کیفیت سفرهای مبتنی بر خودرو خواهد شد. لذا لازم است تا توزیع آن با توجه به ظرفیتهای محیطی، توجه به بعد مسافت و توسعه زیرساختهای تکمیلی در شهرهای ظرفیت دار نزدیک به مراکز جمعیتی صورت گیرد.

           

دیگر خبرها

  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود