Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قیمت‌ها در بازار مرغ دوباره افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در استان به قیمت ۲۷ هزار تومان و حتی بالاتر به فروش می‌رسد.

براساس آنچه مرغداران می‌گویند، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تامین آن، کار را برای آن‌ها سخت کرده و همین موضوع موجب شده قیمت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد، از طرفی جوجه‌ریزی از سوی مرغداران به شدت کاهش یافته و همین عامل موجب شده عرضه به بازار هم کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در همین خصوص، اظهار داشت: عمده نهاده‌ها در سه بخش تقسیم نهاده‌های خوراک دام و صنعت دام و طیور، کود و تغذیه گیاهی و سموم شیمیایی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها علف‌های هرز تعریف می‌شود.

نوربخش حاتمی ادامه داد: کشور در تامین بخش بزرگی از نهاده‌های دامی وابسته به واردات است، بنابراین در تامین بخش‌های نهاده‌های دامپروری و طیور باید وارداتی داشته باشیم که امسال به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم‌ها، تامین ارز، حمل و نقل، خرید، تخلیه در بنادر و... با مشکلاتی مواجه شویم‌.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی ما در سال‌جاری کمتر از ۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور را با ارز یارانه‌ای تامین کردیم و تولید کنندگان مجبور شدند حدود ۶۰ درصد از مایحتاجات خود را از سایر منابع و بازار آزاد تامین کنند و که همین تامین نهاده‌ها با قیمت بالا، سبب افزایش قیمت مرغ شد.

حاتمی ادامه داد: در جریان مشکلات مرغداران هستیم و به جد پیگیر مشکلات آن‌ها هستیم، لذا توقع همکاری از این قشر زحمت‌کش را نیز داریم، امروز متاسفانه شاهد افزایش قیمت مرغ درب واحدهای تولیدی استان بیش از مقدار مصوب هستیم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده مرغ زنده درب مرغداری با قیمت کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود، اما طبق آنالیز و بررسی‌ها که با اتحادیه‌ها انجام شد، قیمت تمام شده مرغ بیش از این میزان بود.

نوربخش خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با سود 10 درصدی که برای مرغدار در نظر گرفته شد باید ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ولی امروز شاهد عرضه آن به میزان هر کیلوگرم ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان درب واحدهای تولیدی استان هستیم که همکاران پیگیر این موضوع هستند.

وی خطاب به مرغدارن استان، گفت: از آنجا که ما تا سطح عمده‌فروشی قیمت‌ها را بررسی می‌کنیم، علی‌رغم نگاهی که به تولید و تکلیفی که در مقابل حفظ و حراست تولید داریم در راستای حفظ حقوق مصرف کننده، با ادمه این روند برخورد خواهیم کرد.

نوربخش تصریح کرد: طی ۴۰ و ۵۰ روز گذشته هم به دلایلی کاهش جوجه‌ریزی داشتیم که الان با مشکل عرضه مواجه شده‌ایم البته این مشکل طی چند روز آینده حل می‌شود، ولی همین دلایل سبب شده الان مرغ گرم به قیمت هر کیلویی 27 هزار تومان و حتی بیشتر به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه کشاورزی جهاد هزار تومان نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه یکی از نکات بسیار مهم سبزی می باشد. ترکیب سبزی و مقدار دقیق آن که باعث می شود رنگ و لعاب سبزی قورمه بیشتر شود.

سبزی قورمه از تره که باعث می شود طعم تند و تیزی داشته باشید و جعفری و گشنیز و شنبلیله که باعث خوش عطر شدن آن می شود که مقدار دقیق آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. سبزی را پاک کنید و زمانی که آب آن رفت باید خیلی ریز خرد کنید.

برای سرخ کردن سبزی قورمه باید آن را با روغن جامد سرخ کنید و از ابتدا که سبزی را داخل تابه می ریزید حتما روغن را اضافه کنید و روی حرارت متوسط خوب سرخ کنید تا رنگ سبزی تیره شود، این کار ممکن ۱ ساعت زمان ببرد.

اندازه دقیق سبزی قورمه برای ۱ کیلوگرم

تره: ۳۰۰ گرم
اسفناج: ۳۰۰ گرم
گشنیز: ۱۵۰ گرم
جعفری: ۱۵۰ گرم
شنبلیله: ۱۰۰ گرم

گوشت مناسب برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه انتخاب گوشت بسیار مهم است. گوشت سر دست یا دنده و قلم بهترین انتخاب برای داشتن یک خورش خوشمزه و لذیذ است. اگر گوشت شما فریزز شما بود نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود.

گوشت را با پیاز با شعله ملایم حداقل برای ۱۰ تقت تا گوشت خوب تغییر رنگ دهد و سرخ شود و یه آن فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و حتما روی گوشت آب جوش بریزید تا بهتر پخته شود.

لوبیا برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

انتخاب لوبیا نیز برای قورمه سبزی یکی دیگر از نکات مهم می باشد. شما می توانید از لوبیا قرمز، چیتی یا چشم بلبلی استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد ولی استفاده از لوبیا چیتی باعث لعاب بیشتر در خورش می شود.

لیمو عمانی برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

لیموعمانی یکی از چاشنی بسیار مهم برای تهیه قورمه سبزی می باشد که شما می توانید در سه نوع به خورش اضافه کنید. از خود لیموعمانی استفاده کنید آن را از وسط به دو نیم کنید و هسته لیمو را خارج کنید و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود. یا می توانید از پرک لیموعمانی یا رب لیمو عمانی استفاده کنید تا اصلا خورشت تلخ نشود.

نکته: دقت کنید حتما لیموعمانی را پوست بگیرید و فقط پرک را اضافه کنید زیرا تمام روغن قورمه سبزی داخل لیموعمانی جمع می شود و بهتر است از پرک یا اسلایس لیمو یا رب لیمو عمانی استفاده کنید.

ادویه مخصوص قورمه سبزی برای لعاب دار کردن قورمه سبزی

قورمه سبزی همانند دیگر غذاها نیاز به ادویه دارد و شما می توانید فقط از فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید و یا برای داشتن عطر و مزه بهتر است از ادویه های مخصوص قورمه سبزی در عطاری که به صورت پودر شده و آماده است استفاده کنید.

ترکیب سبزی‌ها در قورمه سبزی | سبزی قورمه تهرانی و خوزستانی چیست | استفاده زیاد از این سبزی باعث تلخی قورمه سبزی می‌شود طرز تهیه سبزی قورمه‌سبزی و فوت‌وفن خوشمزه‌ شدن آن

راز سیاه شدن و جا افتادن قورمه سبزی

لعاب دار کردن قورمه سبزی، اما چند نکته مهم وجود دارد تا قورمه سبزی جا افتاده و رستورانی شود که در این بخش شما می توانید با رعایت کردن آن ها یک قورمه سبزی درجه یک رستورانی داشته باشید و برای مهمانی استفاده کنید.

از روغن نسبتا زیادی برای سرخ کردن سبزی استفاده کنید.
می توانید به دلخواه ۱ حبه سیر موقع تفت دادن پیاز استفاده کنید طعم فوق العاده ی در خورش ایجاد می کند.
قورمه سبزی خوب باید حدود ۸ ساعت پخته شود تا جا بیفتد.
بهتر است حرارت کم باشد و از ابتدا آب مناسب اضافه کنید و در حین پخت مجدد آب نریزید.
می توانید از آبغوره یا آبلیموترش تازه نیز استفاده کنید.
در بعضی از رسپی برای عطر و رنگ بهتر از ۱ ق غذا خوری رب انار نیز استفاده می کنند.
بعد از اضافه کردن چاشنی باید نیم ساعت فل بخورد تا طعم ها به خورد خورشت برود.

نکته: در اواسط پخت سبزی خشک شنبلیله را اضافه کنید تا عطر و رنگ خورشت را بی نظیر کند.

ترفندهای رستورانی برای داشتن قورمه سبزی

در قورمه سبزی های رستورانی مشاهده می کنید که سبزی قورمه بشدت سیاه شده است و بسیار جا افتاده می شود. برای داشتن یک خورش قورمه سبزی رستورانی باید نکات ذیل را رعایت کنید:

یک ترفند بسیار قدیمی در تهیه خورشت قورمه سبزی این می باشد که در ۵ دقیقه انتهای دو تکه یخ داخل خورش بی اندازید این کار باعث شوک دادن به خورشت می شود.
استفاده از عصاره قلم یا آب گوشت می توانید لعاب قورمه سبزی را بیشتر کند. قلم را در آب بجوشانید و آن را صاف کنید و برای تهیه غذا های سنتی استفاده کنید.
لوبیا از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن از بین برود و اگر از لوبیا قرمز استفاده می کنید بهتر است لوبیا را یک بار بجوشانید و آب قرمز را دور بریزید.

کد خبر 846713 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن مواد غذایی خبر مهم آشپزی - دستور پخت

دیگر خبرها

  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی