Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه از رهبران G۲۰ خواست تا به مقامات عربستان سعودی فشار بیاورند تا فعالان سیاسی زندانی در این کشور را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه از رهبران G20 خواست تا به مقامات عربستان سعودی فشار بیاورند تا فعالان سیاسی زندانی در این کشور را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عفو بین الملل گفت: به جای مشاکت و قرارداد با دولت عربستان از این فرصت عالی برای آزاد کردن زندانیان سیاسی استفاده کنید.

 

این سازمان در بیانیه ای در 23 اکتبر اعلام کرد که 13 زن فعال به دلیل فعالیت های حقوق بشری در عربستان سعودی محاکمه و زندان شدند.

 

ریاض علیرغم اصرار مکرر تعهد خود در اجرای قانون با شفافیت ، با انتقاد بین المللی در مورد عدم آزادی بیان و حقوق بشر در کشور روبرو است.

 

در میان فراخوان های سازمان های بین المللی حقوق بشر و اعضای کنگره آمریکا برای تحریم این رویداد در اعتراض به نقض حقوق بشر پادشاهی و جنگ آن در یمن ، عربستان سعودی روزهای شنبه و یکشنبه میزبان آن خواهد بود.

 

اجلاس سالانه G20 مهمترین نشست همکاری اقتصادی بین المللی است ، جایی که رهبران از تمام قاره ها به نمایندگی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای گفتگو در مورد مسائل مالی ، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر دیدار می کنند.

 

G20 عبارتند از ایالات متحده ، ترکیه ، کانادا ، مکزیک ، برزیل ، آرژانتین ، فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا ، آفریقای جنوبی ، عربستان سعودی ، روسیه ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، هند ، اندونزی ، استرالیا و اتحادیه اروپا.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: عربستان داعش عربستان عربستان سعودی عربستان سعودی عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟