Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی دوهفته‌ای که از ابتدای آذر شروع شده و این تعطیلی‌ها با همراهی کسبه تبریزی همراه شده اما اصناف گلایه‌هایی از این وضعیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، از صبح شنبه محدودیت‌های جدید کرونایی در تبریز به اجرا درآمده است. خبرنگاران آناج از آغاز طرح روایت های متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهدات عینی خبرنگار آناج حاکی از آن است که تعداد زیادی از صنوفی که مشمول اجرای طرح محدودیت ها میشدند به صورت داوطلبانه مغازه های خود را بسته اند.

این در حالی است که برخی دیگر در سایه بی توجهی به هشدارها، مغازه های خود را به صورت نیمه تعطیل نگه داشته‌اند. بنگاه‌های معاملات مسکن و نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو از جمله این مشاغل هستند. درکنار تعداد زیادی از مغازه‌ها، این دو صنف به صورت پراکنده به کار خود ادامه می‌دهند.

نکته جالب توجه در اجرای طرح محدودیت‌ها، باز بودن زیرزمینی قهوه خانه هاست. مشاهدات خبرنگار آناج نشان میدهد، برخی از کافه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که محل عرضه قلیان هستند، کرکره‌های خود را بسته‌اند و برای مشتریان خاص خود، با تعیین وقت قبلی و یا با مشاهده از دوربین مداربسته مغازه‌، درب را به روی مشتریان باز میکنند.

تامین مخارج زندگی بر عهده کیست؟

یکی از کافه‌داران که مغازه خود را به این صورت باز نگه داشته، در گفت‌وگو با خبرنگار آناج میگوید: ما خودمان درگیر کرونا هستیم. یکی از اقوام نزدیک من بر اثر کرونا اکنون در بیمارستان است اما واقعا چه میتوانیم بکنیم! از اسفندماه تاکنون مغازه ما و سایر هم صنف‌هایمان، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. در این ۹ ماه دولت هیچ حمایتی از ما نداشته و ما با مصائب عدیده‌ای دست و پنجه نرم میکنیم. هرچند دولت تقریبا از هیچ یک از صنوف حمایت نکرده، اما به هرحال تکلیف ما چیست. اجاره میدهیم، بدهی داریم و از همه مهمتر خرج زندگی مان را از این راه به دست می آوریم.

یکی دیگر از مشاغلی که از کرونا متضرر شده، آرایشگران هستند. آرایشگاه های زنانه و پیرایش های مردانه این روزها با شروع محدودیت های کرونایی مجبورند مغازه ها و سالن‌های خود را تعطیل کنند اما با این حال برای افرادی که از قبل مشتری خود بوده‌اند، با تماس قبلی و رزرو، خدمات میدهند.

اجاره، پول کارکنان، اقساط وام و خرج زندگی

یکی از آرایشگران خانم که در مرکز شهر فعالیت انجام میدهد، در گفت‌وگو با خبرنگار آناج میگوید: ظلمی که در این مدت به شغل ما شده در هیچ جا مشاهده نمیشود. متاسفانه دولت هیچگونه حمایتی از ما ندارد و ما را به امان خدا رها کرده است. زمانی هم که آمار مرگ و میر بالا میرود، اولین جایی که بسته میشود آرایشگاه هاست. از دولت مردان سوال دارم و آن اینکه آیا ما وام نداریم، آیا اجاره نمیدهیم، آیا افراد دیگری شاغل نیستند؟ پس چطور بدون در نظر گرفتن این موضوعات دستور بسته شدن میدهند؟

عدم حمایت دولت وجه اشتراک همه صنوف

حمایت دولت! تقریبا مغازه ای نیست که در آن این واژه را نشنویم. همه آنهایی که این روزها از کرونا متضرر شده اند معتقدند، دولت مردم را به حال خود رها کرده است. این موضوع را تقریبا در همه جا میتوان لمس نمود. اتفاقی که در سایر کشورها بدین شکل رخ نداده است.

ورشکسته‌ام و هیچ حمایتی ندارم

تالارها و استخرها یکی دیگر از صنوفی هستند که با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده و تقریبا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. آقای باقری یکی از مالکان استخر خصوصی در تبریز است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، معتقد است: تقریبا ورشکسته شده‌ایم و تاکنون هیچ مرجعی حتی حاضر نشده تا صدای ما را بشنود. هیچ درآمدی نداریم و واقعا دچار استیصال هستیم.

حق با کیست؟ آنهایی که قانون را اجرا میکنند یا دور میزنند

اکنون با شنیدن بخشی از سخنان صنوفی که دچار مشکلات شده‌اند، نمیتوان حق را به آنهایی داد که درحال دور زدن محدودیت‌‌ها هستند. همه مردم دوست دارند تا کرونا تمام شود. همه از بیماری بیزارند و همه معتقدند که باید محدودیت هایی برای کنترل و کاهش بیماری اعمال شود اما از طرفی حق آنهایی که درآمدشان و وضعیت اقتصادیشان به این محدودیت ها گره خورده چیست؟

رهاشدگان!

تقریبا هیچ نهاد دولتی فکری برای اقشار مختلفی که از کرونا متضرر شده اند نکرده است و این ظلمی بزرگ در حق آنهاست. دولت حتی ساده ترین حمایت های خود در ابتدای سال را نیز انجام نمیدهد. به یاد داریم که در ابتدای سال، تعلیق ۳ ماهه وام های قرض الحسنه به اجرا درآمد که با وجود نواقص فراوان بار سنگینی از دوش مردم برداشت اما همین موضوع در محدودیت های جدید جایی ندارد.

در هرحال، بسیاری از اقشار مختلف مردم مخالف اجرای محدودیت برای کنترل کرونا نیست اما حرفشان یکی است و آن اینکه دولت باید از آنهایی که دچار مشکلات شده اند حمایت کافی انجام دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محدودیت ها مغازه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب

دریافت 14 MB کد خبر 6062635

دیگر خبرها

  • انجام۷۰۰بازرسی سرزده در کردستان/با مدیران ناکارآمد برخورد می‌شود
  • فضای شهر سیدنی کاملاً رمضانی است / همراهی جدی دولت با برنامه‌های رمضانی
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین